Annons

Lite bilder, kommentera och hjälp!

Produkter
(logga in för att koppla)

UllmanJr

Ny medlem
Hej, jag har precis börjat att fota för ca. 2 dar sedan. Tog dessa bilder igår och vore väldigt tacksam om ni sa va ni tyckte om dom och vad som kan förbättras. Den bilden på en gata är ganska suddig därför att det var på natten och jag använde mig att ett hyfsat vingligt stativ. Tack på förhand!

Bilagor

• lol1.jpg
    lol1.jpg
    15.7 KB · Visningar: 484
  • loll.jpg
    loll.jpg
    9.5 KB · Visningar: 484
  • lool.jpg
    lool.jpg
    9.5 KB · Visningar: 491
Ja, som camilla säger, så har du nog bättre lycka om du lägger in dem där.

De flesta som är här vill nog ha kritik på sina bilder, men om alla skulle göra varsina trådar här i forumet så skulle det inte fungera. Det är därför som kritikpoolerna finns.

Ja, som camilla säger, så har du nog bättre lycka om du lägger in dem där.

De flesta som är här vill nog ha kritik på sina bilder, men om alla skulle göra varsina trådar här i forumet så skulle det inte fungera. Det är därför som kritikpoolerna finns.

Ja för dem funkar så himla bra???!!! ELLER?? Grejjen med FS och dess kritik sidor har tynat bort, iaf tycker jag så. Har lagt in bilder flera gånger och ingen har kommenterat. Så automatiskt så har jag mer eller mindre slutat själv att kommentera för att man får inget tillbaka...

Ja för dem funkar så himla bra???!!! ELLER?? Grejjen med FS och dess kritik sidor har tynat bort, iaf tycker jag så. Har lagt in bilder flera gånger och ingen har kommenterat. Så automatiskt så har jag mer eller mindre slutat själv att kommentera för att man får inget tillbaka...

Hej, så tyckte jag också efter ett tag på FS, men ge inte upp, man får väl i bästa fall tillbaka 30% av vad man själv ger, enligt min syn är "Bildkritik" poolen den sämsta där får man mer sällan kommentarer men däremot om man aktiverar sig i någon av intressegrupperna så är det bättre fart. Min tro är att bildkritikpoolen är för stor, det passerar för många bilder per dygn så det blir kanske bara några få som tittar på bilden innan den hamnar så långt bak att ingen ids bläddra dit oavsett hur bra bild man har.
Min syn på det hela.
Om alla skulle sluta kommentera så dör det hela, det finns ju som alltid e hel del "gäng" som bevakar varandra, det är i så fall bara försöka göra detsamma så får man kommentarer så småningom.

Jag ser det som en träning att kommentera andras bilder, öva upp mitt bildseende(accenter?) osv.

Jag reggade mig här för en vecka sedan ungefär, och jag försöker skriva ett par kommentarer per dag i alla fall. Har hittils skrivit 24 och fått två tillbaka, men jag är inte ledsen för det.

Men om alla försöker skriva ett par kommentarer i veckan på okommenterade bilder så blir det ju inget problem, då ingen kan lägga till fler än en bild per vecka. Det som gör att det inte fungerar är att vissa inte skriver kommentarer, om alla gjorde det så skulle alla få det.

Stackars dej. Jag ska direkt gå till din profil och kommentera några bilder! Det får väl finnas nån solidaritet i det här samhället ändå?!

Av dina 13 uppladdade bilder så har du fått kommentar(er) på 9 stycken, dvs. ungefär 70 procent. Det är en frekvens de flesta av Fotosidans medlemmar bara kan drömma om. Men är du besviken så är det naturligtvis trist ändå.

Jag håller med om att det finns stora problem med kritikpoolerna och bildkritiken (tänker inte fördjupa mig i det ämnet här), men lösningen är knappast att förvandla forumen till någonting de inte är avsedda till, som t.ex. bildkritik.

ANNONS