Annons

Linhof Technika vilken modell?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej.
Jag är helt okunnig när det gäller kameror, så jag måste fråga er som är experter.
Jag fick en gammal kamera av min nu avlidne morfar.
Det enda jag vet är att det är en Linhof Technika.
Den ligger i originallådan och det finns diverse tillbehör till den.
Kan någon här hjälpa mig genom att berätta vad det är för modell samt om den är värd någonting?
Jag lägger ut några bilder på den och hoppas att det finns någon som har koll på vad det är för en makapär.

Med vänlig hälsning,
Christoffer

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    71.9 KB · Visningar: 89
Hej!

Fin kamera. Vet tyvärr inte vilken modell det är. Den är absolut värt något. Allt från några tusen till 10 t. Kanske mer eftersom du har flera objektiv till.

En likadan var uppe i en foto-grupp på Facebook idag. Jag kan ha fel, men det är troligtvis en Linhof Technika III från 50-talet.
Slutarna är den svaga länken på äldre optik till storformat; det är inte helt ovanligt att de längre tiderna är dåliga. Huruvida de är svåra/enkla/omöjliga att serva kan jag inte svara på.

Priserna varierar; kolla på Ebay. Storformat kan vara svårsålt, men Linhof, speciellt med den fina väskan och om optiken är ok, borde vara enklare att sälja. Som Urban säger; bor du i närheten av Stockholm kan du kolla med LP-Foto. De ska vara seriösa, har jag för mig. Ska du sälja hos dom; tänk på att det är auktioner de sysslar med och tar provision.

För ett halvår sedan skulle jag vara intresserad, men det blev ett annat märke:)

Hej.
Tack för era snabba svar.
Jag har kontaktat LP-foto och en kille som heter Jerzy Krupa som tydligen har samarbetat med LInhof i över 40 år.
Jag inväntar svar från dom innan jag bestämmer mig för att sälja den.

Med vänlig hälsning,
Christoffer

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto