Söderlund
Aktiv medlem
Har precis framkallat en rulle Tri-X och den ligger och sköljer just nu och den är lilafärgad...??
Hur kommer det sig?
Framkallad i Tmax 6 min i 20 grader, agiterat 30 första sekunderna därefter 5 s varje minut.
Polymax fix, 5 min 20 grader samma agitering som framkallningen
Framkallaren och fixet är använt en gång tidigare till en rulle.
Rullen som jag framkallade tidigare var också en Tri-X pressad till 3200 och framkallad i 11 minuter i 24 grader och det blev inte alls så färgglad som den senare filmen.
Har en rulle till som skall framkalls, en Tri-X det med, törs man det eller kommer den också att bli lila?
Skall man använda Rodinal till den i stället eller hur skall jag göra?
Det kanske inte framgår så tydligt på bilden men jag tycker i alla fall att det ser väldigt konstigt ut...
Hur kommer det sig?
Framkallad i Tmax 6 min i 20 grader, agiterat 30 första sekunderna därefter 5 s varje minut.
Polymax fix, 5 min 20 grader samma agitering som framkallningen
Framkallaren och fixet är använt en gång tidigare till en rulle.
Rullen som jag framkallade tidigare var också en Tri-X pressad till 3200 och framkallad i 11 minuter i 24 grader och det blev inte alls så färgglad som den senare filmen.
Har en rulle till som skall framkalls, en Tri-X det med, törs man det eller kommer den också att bli lila?
Skall man använda Rodinal till den i stället eller hur skall jag göra?
Det kanske inte framgår så tydligt på bilden men jag tycker i alla fall att det ser väldigt konstigt ut...