Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lightzone - nerlagt eller inte?

Produkter
(logga in för att koppla)

Bessel

Aktiv medlem
Lightzone blev ganska snabbt nerlagt som kommersiellt program, men har levt kvar som OpenSource ett bra tag.

Så sent som i fjol kom den senaste versionen ut, men nu verkar man ha gett upp åtminstone websiten lightzoneproject.org . Kan det vara så illa att ingen håller ihop vidareutvecklingen numera? Det har ju inte varit någon vidare fart på utvecklingen några år, men någon har i alla fall administrerat den.

Måste man ge upp det här gamla trevliga programmet nu?

Tack.

Men det betyder väl ungefär "allas ansvar, ingens ansvar"? Jag har inte deltagit i något på github, men det här låter som om vem som helst kan slänga in en ny commit, och att det blir mängder av varianter i olika brancher? Finns det någon som drämmer näven i bordet och styr utvecklingen?

Jag är rädd för att det blir en sådan röra att programmet blir mer eller mindre oanvändbart.

Tack.

Men det betyder väl ungefär "allas ansvar, ingens ansvar"? Jag har inte deltagit i något på github, men det här låter som om vem som helst kan slänga in en ny commit, och att det blir mängder av varianter i olika brancher? Finns det någon som drämmer näven i bordet och styr utvecklingen?

Jag är rädd för att det blir en sådan röra att programmet blir mer eller mindre oanvändbart.
Det ser ut att vara en person som tillhandahåller det.

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar