Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lightroom web-plugin med möjlighet till nedladdning av flera filer

Produkter
(logga in för att koppla)

olof.brandt

Medlem
Någon som är haj på detta med webgalleri tillägg i Lightroom?
Jag ska skapa en fotodatabas med ett antal gallerier. Så långt inga problem, finns massor med alternativ där. Det jag har problem med är att jag skulle vilja hitta en plugin som stödjer att man markerar och laddar ner ett flertal bilder samtidigt.

Någon som trillat över något?
 
Någon som är haj på detta med webgalleri tillägg i Lightroom?
Jag ska skapa en fotodatabas med ett antal gallerier. Så långt inga problem, finns massor med alternativ där. Det jag har problem med är att jag skulle vilja hitta en plugin som stödjer att man markerar och laddar ner ett flertal bilder samtidigt.

Någon som trillat över något?

Här har du lösningen:

http://shop.theturninggate.net/collections/core-elements-3/products/client-response-gallery

Det är en väldigt kompetent plugin med massor av inställningsmöjligheter. Jag använder den i min verksamhet och kunderna gillar enkelheten och bra det funkar i mobila enheter.


www.bilderavmig.se
 
Kan den?

Har sneglat på den. Har förstått det som att kunder kan markera och kommentera, t ex välja bilder efter en session och sedan skicka meddelandet till fotografen. Men kan de markera och sedan ladda ner bilder i klump?
 
Har sneglat på den. Har förstått det som att kunder kan markera och kommentera, t ex välja bilder efter en session och sedan skicka meddelandet till fotografen. Men kan de markera och sedan ladda ner bilder i klump?

Som det står på deras hemsida

"Optionally, allow images to be downloaded, display color labels, utilize image permalinks, and more ..."

så, jo det borde ju gå, men ställ frågan direkt till Turning Gate om det går att ladda ner i klump, så får du nog rätt svar på en gång.

//Mikael
 
Har sneglat på den. Har förstått det som att kunder kan markera och kommentera, t ex välja bilder efter en session och sedan skicka meddelandet till fotografen. Men kan de markera och sedan ladda ner bilder i klump?

Jag är lite osäker på huruvida den klarar nedladdning av flera bilder i klump eller inte. Jag har tidigare satt upp en installation med en annan lösning där sådan nedladdning var möjlig, men det kräver betydligt mer tid och teknisk kunskap för att få "i luften". Sök på Piwigo. Det är ett fristående CMS men det har en plugin till Lightroom.



www.bilderavmig.se
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.