Annons

Lightroom vägrar plötsligt exportera vad göra?

Produkter
(logga in för att koppla)

Ufologen

Aktiv medlem
Hej

Har lite akut kris med med mitt lightroom 4.4 här och hoppas någon där ute kan hjälpa mig.
Jag började exportera Tiff filer till en mapp igår. Exporterade några åt gången eftersom jag skulle lägga dem i olika mappar. De första 100-200 bilderna gick bra men när jag vid sista tillfället skulle exportera ett gäng bilder hade jag igång exportering till kanske 5 mappar samtidigt. Det tar ju en stund för programmet att exportera stora filer. Hur som helst fick jag plötsligt upp en ruta där det står Exportresultat : Vissa exportåtgärder utfördes inte. Det gick inte skriva till filen. Och därunder namnet på filerna.
Har provat att byta namn på dem och att skicka någon enstaka till en annan mapp men hela tiden kommer felrutan upp.
Vad göra?
oerhört tacksam för hjälp
mvh
Peter

Har du startat om datorn?

Den nya mappen du skapade, ligger den i samma huvudmapp som tidigare eller är det ett helt annat träd?

Vad händer om du expoerterar till JPG?

Vad händer om du exporterar några helt andra bilder?

Har du provat att göra File-Optimize catalog?

Har du startat om datorn?

Den nya mappen du skapade, ligger den i samma huvudmapp som tidigare eller är det ett helt annat träd?

Vad händer om du expoerterar till JPG?

Vad händer om du exporterar några helt andra bilder?

Har du provat att göra File-Optimize catalog?

Pinsamt det här. Ska inte säga vad jag hade gjort men har troligen jobbat för hårt med ett projekt så jag inte använde hjärnan ha ha. Tack ändå för dina förslag :)

Pinsamt det här. Ska inte säga vad jag hade gjort men har troligen jobbat för hårt med ett projekt så jag inte använde hjärnan ha ha. Tack ändå för dina förslag :)

Åtminstone jag tycker det hade varit intressant vad som var lösningen på problemet! :)
Det är inte bara du som glömmer skallen ibland... ;)

Åtminstone jag tycker det hade varit intressant vad som var lösningen på problemet! :)
Det är inte bara du som glömmer skallen ibland... ;)

Ha ha ok då :). Dagen innan hade jag tänkt att jag skulle ta över filerna till min bärbara dator efteråt och jobba i den. Därför hade jag då valt att exportera filerna direkt till ett usb minne.
Imorse insåg jag att jag skulle jobba på min stationära dator istället så jag förde över de filer jag hade sparat på usb minnet till min stationära dators hårddisk. När jag nu ikväll skulle exportera mer filer hade jag glömt av det men namnet på mappen på usb minnet var ju detsamma så jag såg inte det och blev inte klok på varför det inte funkade.
Så ett gott råd när man får meddelanden är kanske att kolla ett par gånger extra exakt var man exporterar sin fil :). Hjärnsläpp deluxe x3 upphöjt till 4 typ

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar