Annons

Lightroom Slideshow - hur få övertoningar vid manuellt läge?

Produkter
(logga in för att koppla)

Stina.D

Aktiv medlem
Sätter ihop en bildvisning och tänkte köra direkt från LR. Ska prata till bilderna så jag ska köra manuellt (ingen Slide Duration). Vill ändå ha övertoning (Fades) mellan bilderna. Vad jag kan se så går inte det.
Men så idiotiskt kan det ju inte vara? Det måste väl vara jag som är idiotisk på att hitta det???

Sätter ihop en bildvisning och tänkte köra direkt från LR. Ska prata till bilderna så jag ska köra manuellt (ingen Slide Duration). Vill ändå ha övertoning (Fades) mellan bilderna. Vad jag kan se så går inte det.
Men så idiotiskt kan det ju inte vara? Det måste väl vara jag som är idiotisk på att hitta det???

Hej Stina
Tror inte det går - tyvärr
Vi får hoppas att det kommer, är annars ett måste i den typ av program för oss fotografer.
Blir nog till att köra något annat program - ProShow Producer ell. liknande.
Lycka till
Tom

Det blev Keynote som vanligt. Men det vore ju skönt att slippa exportera ut bilderna från LR.

Funderar på om anledningen till att funktionen inte finns har något att göra med att datorn har svårt att hinna producera en övertoning med stora bildfiler utan startstrecka. Men det går ju att sätta väldigt korta visningstider för "Slide duration" så det borde inte vara det som är problemet ...

mellanslag

Slå på och av växlingsautomatiken med mellanslag är en lösning

Ställ slides på 2-3 sekunder och fade på önskad tid och växla med ett tryck på mellanslag före och efter varje bildväxling.

inte optimalt, men det fungerar

Övertoning bilder i Lightroom vid bildvisning

När jag kör bildspel i Lightroom 3 så "hackar" sig bilden fram vid bildväxling på ett sätt som
är klart störande.
Jag tror inte det är grafikkort eller dyligt i datorn då det fungerar utmärkt att göra bildväxling i
Nikons View NX med tunga NEF-filer.

Någon som har någon ide eller råkat ut för samma sak och vet hur man kan åtgärda?

Leif Lundin

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto