Annons

Lightroom rea

Produkter
(logga in för att koppla)
Kanske att du behöver 8-24GB minne för att använda det? (åtm enl diskussioner i annan tråd under veckan)

Jag har 4GB och aldrig märkt några problem. Och då har jag andra program samtidigt.

Programmet i sig är jag väl förtrogen med. Visst går det lite trögt att visa bilderna med full skärpa. Har 4gb ram. Likväl är LR det program jag funnit bäst leva upp till mina förväntningar. Men hur kommer det sig att BH-photo kan sälja så billigt?

Kanske att du behöver 8-24GB minne för att använda det? (åtm enl diskussioner i annan tråd under veckan)

Om det skall gå väldigt fort möjligen :)

Jag kör regelbundet Lightroom 3 på en snart fem år gammal laptop med 1 gigabyte minne. Det går givetvis långsammare än på min mer kraftfulla stationära dator hemma, men det fungerar tillräckligt bra för att jag skall fortsätta använda den datorn när jag levererar bilder direkt ute på jobb.

Tänk på att kampanjer i USA ofta innebär att man köper till fullt pris och sedan får skicka in en kupong för att i efterhand få tillbaka rabatten - något som då ofta enbart fungerar om man har en stadigvarande adress i USA.

Jag vet inte om just den här kampanjen är utformad så, men det är väldigt vanligt där.

Tänk på att kampanjer i USA ofta innebär att man köper till fullt pris och sedan får skicka in en kupong för att i efterhand få tillbaka rabatten - något som då ofta enbart fungerar om man har en stadigvarande adress i USA.

Jag vet inte om just den här kampanjen är utformad så, men det är väldigt vanligt där.

Gäller inte i det här fallet.

Även svenska Adobe kör kampanj på Lightroom nu. 980 kr plus moms. Förutsättningen är, om jag förstår rätt, att man har en licens på Elements. Om man inte redan har det sparar man alltså pengar på att köpa både Elements och Lightroom istf bara Lightroom. Gäller till den 7 juni.

Eftersom jag är reggad användare av Elements fick jag ett mejl.

Ahh.... kanske dags att regga då... Ikväll.. Programmet fungerar ju ändå men man tycks missa vissa förmåner.. Hoppas tåget inte har gått. Bra pris är det ju. Funderat länge på LR men tänkt bygga ny dator först och det händer så mycket på den fronten just nu. Intels nya plattformar osv. Har t o m en W7Proffessional/64 som jag inte installerar på min nuvarande maskin.

Svammel. Lite ursäkter.

Tack.

//Johan

Lite larvigt av adobe kan man tycka att skicka erbjudande till redan registrerade LR3-användare också.
Jag behöver inte flera exemplar.

Nu är jag registrerad så det är bara att vänta.

Jag tycker det är för dyrt till fullpris. Behöver det nog inte egentligen, jag gör det mesta i DPP och manipulerar *hukar sig lite* ibland i PSE. Men "alla" säger LR är så bra så ~140 € kan det få kosta. Om jag får nåt mejl.

Brusreduktionen är visst bra.

När fick ni era mejl förresten..?

//Johan

Vill också köpa LR billigt.
Har Elements och reggat mig men inte kryssat i rutan om att få nyheter mm på mail.
Är det kört nu då?

//C

Även svenska Adobe kör kampanj på Lightroom nu. 980 kr plus moms. Förutsättningen är, om jag förstår rätt, att man har en licens på Elements. Om man inte redan har det sparar man alltså pengar på att köpa både Elements och Lightroom istf bara Lightroom. Gäller till den 7 juni.

1475 plus moms tyckte jag det stod... samt gäller till den 3 juni. Olika erbjudanden?

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto