nabbor
Aktiv medlem
Jag blir inte klok på hur LR använder sig av standard sized previews.
Om jag använder 1680 funkar det bra att se bilderna stort utan sidopaneler men om jag vill köra fullscreen eller ett bildspel så måste den generera nya större förhandsvisningar och skapar då 1:1. Ganska logiskt eftersom skärmen är bredare än 1680 pixlar.
Om jag använder större previews, 2048 så kan jag köra bildspel direkt, snabbt och smidigt. Det är också logiskt eftersom skärmen är mindre än 2048 pixlar. Det skumma är att jag fortfarande inte kan se bilderna i fullscreen i luope-view. Då skapar LR nya större previews, varför? En annan konstig sak är att bilderna blir mycket gråare och dassigare i när man kör slideshow.
Någon som har en förklaring till varför jag kan se bilderna fullscreen i bildspel men inte i luope-view??
Om jag använder 1680 funkar det bra att se bilderna stort utan sidopaneler men om jag vill köra fullscreen eller ett bildspel så måste den generera nya större förhandsvisningar och skapar då 1:1. Ganska logiskt eftersom skärmen är bredare än 1680 pixlar.
Om jag använder större previews, 2048 så kan jag köra bildspel direkt, snabbt och smidigt. Det är också logiskt eftersom skärmen är mindre än 2048 pixlar. Det skumma är att jag fortfarande inte kan se bilderna i fullscreen i luope-view. Då skapar LR nya större previews, varför? En annan konstig sak är att bilderna blir mycket gråare och dassigare i när man kör slideshow.
Någon som har en förklaring till varför jag kan se bilderna fullscreen i bildspel men inte i luope-view??