Annons

Lightroom och Creative Cloud...

Produkter
(logga in för att koppla)

Marols

Aktiv medlem
Hej!
Har försökt kolla så att denna fråga inte existerar redan. Verkar inte så, så nu kör jag...

Jag har i dagsläget LR3, och är så himla nöjd! Funderar på att uppgradera till LR4, den verkar ju få fina omdömen.
Men när jag googlar, så verkar det som om man "åker på" Creative Cloud samtidigt. Det vill jag ju inte!
Så min fråga är - kan man uppgradera utan att åka på CC?

Fråga 2. Min man och jag kör en licens på våra datorer, funkar kanon - det blir samma i fortsättningen eller?

Tacksam för svar, då det känns som att ju mer jag läser, ju rörigare blir det...

/Maria

Inga problem.

Det går alldeles umtärkt att uppgpradera till version 4 utan att behöva köpa Creative Cloud.
Kostar omkring 1.000:-

Det går alldeles umtärkt att uppgpradera till version 4 utan att behöva köpa Creative Cloud.
Kostar omkring 1.000:-

Tack! Det är så jag läst mig till det också, men ju mer jag googlade och läste ju rörigare blev det! :)

Är oerhört nöjd med LR och märker att jag mer och mer sällan öppnar CS - det behövs ju inte!

675 kronor var kostnaden för en uppgradering, och den kan jag ta! Men hade jag åkt på CC hade jag inte uppgraderat... :)
Tack för ditt snabba svar!

Jag uppgraderade mitt LR till version 4 OCH köpte några veckor senare Creative Cloud. Från början ingick inte LR i CC, men nu gör det så och min uppgradering av LR var minst sagt onödig ....

Jag uppgraderade mitt LR till version 4 OCH köpte några veckor senare Creative Cloud. Från början ingick inte LR i CC, men nu gör det så och min uppgradering av LR var minst sagt onödig ....

Ja, det var så jag läste och då började det bli rörigt för kärringen Olsen...men jag är bara intresserad av uppgraderingen till LR4, så kör den...

/Maria

Jag har bestämt för mig att jag läst att en licens av LR tillåter två samtidiga installationer. Men jag kan förstås inte peka på nån länk så här på rak arm.

Jag har bestämt för mig att jag läst att en licens av LR tillåter två samtidiga installationer. Men jag kan förstås inte peka på nån länk så här på rak arm.

Sålänge samma fysiska person är användaren av båda maskinerna så får man installera på två datorer ja. Men de får inte användas samtidigt.

Det är inte en "familjelicens".

Ja det är en personlig licens. Å andra sidan är nog Adobe helt medvetna om att de flesta som kör PS gör det med ett crackat program som Adobe inte fått en krona för.
Även här på Fotosidan misstänker jag att det är en majoritet som inte betalat en licens på närmare 10 000 kr för den Photoshop som de använder.
Så om nu fru Olsen låter maken använda hennes program en stund bör varken vi eller Adobe få rysningar längs ryggraden.
Hon har ju faktiskt betalt för det till skillnad från väldigt många som läser detta.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto