Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lightroom Mobile - Share sätter standard app

Produkter
(logga in för att koppla)

thommya

Aktiv medlem
Hej

Någon som varit med om samma bekymmer med Lightroom Mobile Android-versionen och Share-funktionen?
När jag vill dela en bild från LR mobile på t. ex. facebook eller instagram med hjälp av funktionen share, gör den automatiskt den första funktionen jag använder till default.
Och nästa gång man gör share öppnas den funktionen direkt utan att man kan välja annan funktion som t. ex. mail, Pinterest eller annat.
Jag kan gå in i programhanteraren och appen(funktionen) och klicka på "Rensa standard" och då kommer alla val tillbaka. Det har jag ingen lust att göra mellan varje gång jag delar.
Kollat lite på forum och det tipsas om att det skall finnas en kryssruta "använd som standard app" man skall kryssa ur när man delar. Hittar inget sådant i min telefon i alla fall.

Tacksam för tips!!

Thommy
 
ANNONS