Annons

Lightroom hittar inte bilder efter flytt till Ex hdd

Produkter
(logga in för att koppla)

Affe.R

Avslutat medlemskap
Då jag byggt en ny dator så flyttade jag alla bilder till en extern hårdisk även alla gamla sparade RAW filer men nu så vill inte lightroom hitta dom raw filerna som ligger på den externa disken men det hittar alla andra bilder utan problem även dom raw filer som är inlaggda nydligen . Men jag hittar den mappen utan problem om jag går in direkt i hddn vad beror detta på ? Och jag har inte bytt namn el liknande på den mappen med RAW filerna i utan den är bara överflyttad rakt av .
Kan ju tillägga att jag bytt från 32 till 64 bitars men det borde ju inte ha någon betydelse

De bilder som "saknas" har förmodligen ett frågetecken på sig? Isåfall är det bara att högerklicka på en sån bild och välja "Find missing photos/Hitta saknade bilder" eller vad det nu kan heta. Om du har behållit samma mapp- och filnamn och struktur så borde LR hitta alla bilder automatiskt.

De bilder som "saknas" har förmodligen ett frågetecken på sig? Isåfall är det bara att högerklicka på en sån bild och välja "Find missing photos/Hitta saknade bilder" eller vad det nu kan heta. Om du har behållit samma mapp- och filnamn och struktur så borde LR hitta alla bilder automatiskt.

Problemet är att LR inte hittar mappen överhuvudtaget Då jag vill importara bilder så går jag in i den externa HDDn då kommer alla mappar upp i bokstavs ordning så långt fungerar det men den mappen jag vill imoprtera bilder ifrån den kommer alldrig upp på listan men då jag går in direkt i HDDn då finns mappen där med raw filerna i så det måste fattas någon bit av en fil el något liknande då LR inte vill hitta mappen överhuvudtaget

Problemet är att LR inte hittar mappen överhuvudtaget Då jag vill importara bilder så går jag in i den externa HDDn då kommer alla mappar upp i bokstavs ordning så långt fungerar det men den mappen jag vill imoprtera bilder ifrån den kommer alldrig upp på listan men då jag går in direkt i HDDn då finns mappen där med raw filerna i så det måste fattas någon bit av en fil el något liknande då LR inte vill hitta mappen överhuvudtaget
Flytta mappen och importera om den via LR igen och till dit du vill ha den. Importera via kopiera.
Vill LR inte importera misstänkta dubbletter så måste du hitta vart de legat i LR till vänster under mappar och ta bort det gråa fältet.
Så hade jag gjort men då har jag mina bilder o mappar efter datum så de importeras in igen efter datum.
Har du ett särskillt namn på mappen du vill behålla så under Mål till höger kan du "behåll original mapp"
Hoppas att jag va till nån hjälp, det känns lite krångligt men jag kan inte förklara på bättre sätt..

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto