Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Lightroom färgstick
- Trådstartare J-A
- Start datum
AFJ
Aktiv medlem
Du måste nog beskriva lite mera ingående.
Har det funkat bra med denna skrivare tidigare eller med annan skrivare?
Vilket operativsystem har du?
Vilka inställningar har du vid utskrift i LR?
Är det bara Lightrooom som ger problem eller får du problem även från andra program?
Ja, helt enkelt en noggrann felbeskrivning.
Har det funkat bra med denna skrivare tidigare eller med annan skrivare?
Vilket operativsystem har du?
Vilka inställningar har du vid utskrift i LR?
Är det bara Lightrooom som ger problem eller får du problem även från andra program?
Ja, helt enkelt en noggrann felbeskrivning.
A I Nikolis
Aktiv medlem
Har du kanske råkat ställa in någon förinställning vid import som ändrar vitbalansen/nyans/delad toning osv?
AFJ
Aktiv medlem
Nu förstår jag inte.Ja det funka med den gamla skrivaren och i början med nya,det hände när jag ändrade inställningar till skr
ivaren .
Windows 7
Samma som innan att Lightroom sköter färgerna.
Nej det är bara bilderna i biblioteket som har färgstick.de ser bra ut tills jag importerar.
J-A
"Ser bra uta tills jag importerar" Jag trodde det var ett utskrifts problem? Men om jag nu förstår dig rätt så är det ett visningproblem på skärmen. Eller?
Har du detta problem med alla bilder, eller bara vissa?
Ser du det både i Library modulen och Develop?
Har du kanske aktiverat Soft Proofing mot skrivaren?
AFJ
Aktiv medlem
Nej det är bara bilderna i biblioteket som har färgstick.de ser bra ut tills jag importerar.
J-A
Hur kollar du på bilderna innan de är importerade?
Fotar du i RAW eller JPG?
Ursäkta alla frågorna men dina beskrivningar är väldigt korta å det är lite svårt att förstå vad som går fel.
A I Nikolis
Aktiv medlem
Jag får upp bilderna på skärmen och då är dom bra,sen importerar jag dom och då blir det färgstick.Jag fotar i Raw format. J-A
Såg du mitt svar längre upp? Kolla om du råkat applicera förinställningar vid import som ändrar färgerna, eller om du ändrat standardvärdena för kamerakalibreringen
AFJ
Aktiv medlem
Jag får upp bilderna på skärmen och då är dom bra,sen importerar jag dom och då blir det färgstick.Jag fotar i Raw format. J-A
Jag antar att du alltså menar att du ser bilderna i förhandsvisningen i Lightrooms import och sedan när du importerar så ändra bilderna sig något när de importeras? Detta är helt normalt.
Vilken färgprofil använder du i Lightroom? Kanske har du ändrat från t ex Adobe Standard, till Camera Standard eller något annat.
När du skriver "färgstick" - vad menar du egentligen då?
Erik Schalin
Aktiv medlem
Jag gissar precis som Alexander att du har lyckats ställa om så att du vid importen har antingen:
lägger du på ett färgfilter.
eller så har du ställt om vitbalansen till ngt obra värde
lägger du på ett färgfilter.
eller så har du ställt om vitbalansen till ngt obra värde
AFJ
Aktiv medlem
Bilderna får en röd ton. J-A
Och vilken Camera Profile har du vald?
Något av reglagens som står i annat än normalläget?
J-A
Medlem
Såg du mitt svar längre upp? Kolla om du råkat applicera förinställningar vid import som ändrar färgerna, eller om du ändrat standardvärdena för kamerakalibreringen
Hej,jag kalibrerade skärmen så försvann det,vet inte hur det funkar. J-A