Annons

Lightroom CC hänger sig vid import

Produkter
(logga in för att koppla)

anekfoto

Medlem
När jag startar Lightroom CC kommer det upp en ruta som säger:
"Servern är upptagen
Åtgärden kan inte slutföras eftersom det andra programmet är upptaget. Klicka på Växla för att aktivera det upptagna programmet och räta till problemet."

Klickar på knappen "Växla till..." och får då upp alla appar i Win 10

Är det någon som vad jag ska göra sedan?
Vilket program är upptaget?

Har Adobe CC installerat på den lilla bärbara också men där har jag loggat ut

Hoppas någon av er har en lösning på lut!
Hälsningar Anders
 
Det händer mig ibland också, trots att jag inte har CC utan kör "standalone". Jag har googlat som en dåre och den enda lösning jag hittat är denna. Tilläggas bör att jag när jag till sist startar normalt måste jag logga in på mitt Adobe-konto och ange licensnummer på nytt. Sökvägarna stämmer inte heller till 100% på min installation.

Tillägg: Jag kör alltså Windows 7


A fix to Lightroom's “Server Busy Error” on a Windows 7 64 bit computer:

I see in the discussion threads there are a LOT of frustrated people over this Server Busy issue, so I hope this helps someone. This is what Adobe tech support had me do, which fixed my problem. I got through on the phone right away, and the fix took no longer than 20 minutes to determine, with the support person remoting into my computer.
• I already had Lightroom 5.6 installed through my Creative Cloud subscription, and it had worked for a few weeks for me, although with increasing problems with the Server Busy box popping up. I was able to get rid of it by switching to Switch and Retry, but eventually it locked me out entirely.
• Tech Support told me the problem was a permissions issue.
• Try the following and see if it solves your problem:
o In C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe, find the SL Cache folder and move it to your Desktop.
o In C:\ProgramData\Adobe, find the SL Store folder and move it to your Desktop.
o R Click on your Lightroom icon and “Run as Administrator”.
o If it opens correctly, that shows it is working now.
o Close Lightroom and reopen the application normally.
At this point I was good to go again. 9/17/14
 
Jag får upp rutan vid start av Lr men om datorn är nystartad kommer programmet igång direkt annars väntar Lr på att diskarna (gröna diskar som gärna vilar) ska starta upp från viloläge innan jag kommer vidare.
Detta är ytterligare en av alla försämringar som version 6 av Lr medfört.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.