ANNONS
Annons

Lightroom beskära viud autoimport

Produkter
(logga in för att koppla)

Frolicc

Aktiv medlem
Är det bara jag som inte förstår hur man skall trycka eller saknas den här funktionen i lightroom. (kör version 4)

Om jag fotograferar och kameran skickar bilder till en mapp varifrån lightroom autoimporterar och applicerar en preset. Kan jag på något sätt inkludera en beskärning av bilden i preseten? Vore mycket användbart förför att se kompositionen i slutresultatet om formatet skiljer sig från 2:3.

Den finns inte, så du är inte blind! Det går inte spara beskärning i en förinställning.

Kanske något av följande sätt kan fungera för dig?

Du skapa mallbilder, tex en 4x3 som du kopierar in inställningen beskär från, och klistrar in på de bilder du vill beskära.
Eller så beskär du en bild och Synk.inställningar i Biblioteksmodulen, och bockar i Beskär.
Ett annat förslag är att du markerar bilderna i Biblioteksmodulen och beskär dem i Snabbframkallning som bilden visar:

Tillägg: det finns ett plugin som kan vara värt att undersöka: http://www.robcole.com/Rob/ProductsAndServices/XmpCropLrPlugin/

Bilagor

• Screenshot 2013-12-03 01.35.30.PNG
    Screenshot 2013-12-03 01.35.30.PNG
    17.6 KB · Visningar: 181
Kan ha helt fel, men jag trodde att man kunde lägga in beskärning i preset. Men det är möjligt att det inte var en preset utan funktionen att kopiera förra bilden inställningar till nästa? Det var en tid sedan jag gjorde en preset men var det inte massa bockar man kunde bocka i för om man vill ha med just det i preset'n

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto