Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lightroom 4.2 RC och Revel

Produkter
(logga in för att koppla)

Leaflet

Aktiv medlem
För den intresserade kan nämnas att kopplingen mellan LR och Revel (1.5) nu har filats till lite bättre. Nu har man möjligheten att skapa album i LR som sedan direkt kan skickas upp till Revel. Albumen kan sedan delas via en länk som skickas ex via epost. Man kan också välja om bilderna ska vara nedladdningsbara eller inte. Självfallet kan albumen skapas direkt i Revel också. Liten käck förbättring......Revel tar sig...

Kör ett litet test här. Slängde ihop ett album med några bilder så ser ni hur det ser ut.

http://adoberevel.com/shares/550d8bf1fe64449eba8bb1c87ed29059

Ojdå, kanske inte så många som anväder Revel...hmmm...kan bero på att,
1. Kostar pengar
2. Finns bara till Apples OSX och Ios än så länge.

Skulle tro att genomslaget kommer när tjänsten kommer till Windows (min spekulation).

Det kan ju också bero på att det är en ganska konkurrensutsatt marknad med många aktörer och många alternativ för oss fotografer, vare sig man är amatör eller proffs, vill ha det gratis eller betala för tjänsten.

Det kan ju också bero på att det är en ganska konkurrensutsatt marknad med många aktörer och många alternativ för oss fotografer, vare sig man är amatör eller proffs, vill ha det gratis eller betala för tjänsten.

Jorå, det är nog sant. Molntjänsterna blir fler och fler. Jag har provat de stora och använder nu Gdrive till mycket. Fördelen med Revel, förutom integrationen med LR, är enligt min mening den ganska ringa kostnaden. 6 dollar i månaden och ingen som helst begränsning av antalet bilder. Och nu, med de nya verktygen, är det busenkelt att slänga ihop ett album och dela bilder med andra.

Revel är långt ifrån klart ännu men jag tror att det kommer att bli riktigt bra för oss fotografer.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto