ANNONS
Annons

Lightroom 3.3 och CS3

Produkter
(logga in för att koppla)

blixa

Aktiv medlem
Hej!

Jag förstår att jag inte kan se min D7000:s bilder i CR som finns i CS3 medans min gamla D70s funkar fint. Har dock läst att det ska funka att ta "Edit in Adobe Photoshop CS3" på de nya bilderna och få upp dem som TIF i Photoshop - är rätt säker på att det även funkade i LR 3.3 RC som jag körde till för några dagar sedan. Nu funkar det dock inte längre - Photoshop öppnas men ingen bild kommer upp... Om jag däremot definerar en "Additional External Editor" och även där pekar ut CS3 med identiska inställningar fungerar det precis som jag vill - bilden sparas med LR inställningar som TIF och öppnas i CS3....

Vad skiljer dessa två åt? Finns det någon logiskt förklaring på detta? Jag har ju liksom löst problemet men känner mig kraftig förvirrad!!

Tack,
Jonas

Jag tror det är så enkelt att när du installerade nya versionen av LR så tappade LR bort att du har Photoshop installerat och vill ha den som externa editor.

Genom att nu explicit tala om det för LR så har du återigen kopplat ihop dem.

Någon skillnad på hanteringen borde det inte vara.

Men jag gissar bara, jag har LR men inte PS.

Anders

Jo, kanske skulle det kunna vara något sådant - men då tycker jag inte den borde ha öppnat CS3 överhuvudtaget. Nu kommer det ju upp men ingen bild öppnas. Nåja, jag kan nog leva med det!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar