nalleg
Aktiv medlem
a) Licens. enligt licensavtalet är licensen för en (privat).person. Men vad innebär detta konkret?. Måste jag avinstallera/deaktivera alla ADOBE-program, formatera hårddisk , och sedan installera alla programmen igen-Eller är det bara att sopa bort programmen vid formatering av hårddisk och sedan ånyo ladda ner programmen på den omformaterade hårddisken från mitt Adobe-konto. (När det gäller exempelvis Norton 360 får man licens till tre datorer. För detta program måste jag deaktivera Norton på den dator där hårddisken skall omformateras och sedan aktivera/Installera det igen, Annars ryker en licens)
b)Ett av programmen som måste återinstalleras är Lightroom Classic. Är det bara att spara ner dess katalog (med alla redigeringar på raw.filerna) på en USB-sticka. radera/återinstallera LR och sedan ladda ner sparade katalogen till det återinstallerade LR, eller måste fler steg tas?. (inga förändringar görs avseende Raw-filerna som ligger på särskilda datadiskar således kommer LR-länkarna i katalogen även i fortsättningen att peka rätt)
Tacksam för svar!
b)Ett av programmen som måste återinstalleras är Lightroom Classic. Är det bara att spara ner dess katalog (med alla redigeringar på raw.filerna) på en USB-sticka. radera/återinstallera LR och sedan ladda ner sparade katalogen till det återinstallerade LR, eller måste fler steg tas?. (inga förändringar görs avseende Raw-filerna som ligger på särskilda datadiskar således kommer LR-länkarna i katalogen även i fortsättningen att peka rätt)
Tacksam för svar!