Annons

LG IPS231P 23" istället för LG W2220P ? För bildvisning plus film.

Produkter
(logga in för att koppla)

David G

Aktiv medlem
http://www.dustinhome.se/lg-ips231p-23-wide-tft-led-black/product/5010548771

Jag har en LG W2220P ips-skärm som jag köpte för snart ett årsedan när min gamla skärm plötsligt slutade fungera. Har varit väldigt nöjd med bilkvaliten, enda dåliga är väl att svärtan i ett mörkt rum inte är helt svart, särskilt om man tiddat lite snett diagonalt. Och att skärmen inte är 16:9 då jag också använder den för TV/film tittande.

Men funderar nu på att låta farsan köpa min skärm eftersom hans gamla börjat flimmra och köpa en ny LG IPS231P 23" istället, den har full HD 16:9 bild och LED belysning. upplösningen är 1920 x 1080 istället för 1680x1050. rent fysiskt så vinner jag ca 3cm bild på bredden men förlorar knappt 1cm på höjden. För 16:9 format så vinner jag istället ca 2 cm på höjden eftersom jag slipper svarta kanter.

Nån som redan har en LG IPS231P? Inte hittat så många recensioner av den men det har väl låtit positivt hittils, ´vill ju inte att den ska vara sämre än skärmen jag har.

Spelar det nån roll för bildvisning att skärmen har LED-belysning?
 
Verkligen ingen som har den skärmen?
verkar finnas en liknade med antagligen samma panel men annan fot som heter LG IPS236V, nån som har den då?

Rent allmänt så undra jag väl också om det här med LED-belysning, är det bra eller dåligt för bildredigering eller spelar det ingen roll?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.