HenryB
Aktiv medlem
Skaffade mig ett ljustält och lite belysning för att leka och lära. Har tagit en del bilder med vitt A3-papper från kopiatorn som bakgrund med lyckat resultat. Vissa föremål gjorde sig inte bra med vit bakgrund så jag provade den svarta medföljande bakgrunds-duken bara för att överge den efter någon minut. Dom veck som blivit när duken legat vikt gick inte att släta ut, inte ens med strykjärn. Åkte till tygaffären och skaffade svart tyg som funkade bättre, skapligt slätt och fint efter en omgång med strykjärnet. Med belysningen tänd så blir det svarta grått på bild så resultatet blev inte som jag önskat.
Nu till frågan; vad lämpar sig bäst som bakgrund som verkligen blir svart även när man belyser det? (kör med Dörr Studiolampset 5500K). Lider dom bakgrunder som säljs som "studiobakgrund" av diverse fotohandlare av samma fenomen som mitt tyg vid belysning?
Nu till frågan; vad lämpar sig bäst som bakgrund som verkligen blir svart även när man belyser det? (kör med Dörr Studiolampset 5500K). Lider dom bakgrunder som säljs som "studiobakgrund" av diverse fotohandlare av samma fenomen som mitt tyg vid belysning?