Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Leica M Reparation
- Trådstartare trax
- Start datum
hampusm
Aktiv medlem
Japp, det är ett bra ställe! Alternativt lämnar du den till en auktoriserad återförsäljare, så skickar dem den till Leica i Tyskland.Aldrig lämnat in en kamera på service men nu är det dags för min M6. Är Analog Camera Stockholm ett bra ställe att lämna in sin M6?
StanM
Aktiv medlem
Analoga kameror i Stockholm är bra. Givetvis kan de inte göra lika mycket som Leica i Tyskland.
Du kan också skicka själv till Leica i Tyskland. Jag har skickat några objektiv till Leica för service och är mycket, mycket belåten med resultatet. Ett av objektiven kom tillbaka i nyskick.
Du kan också skicka själv till Leica i Tyskland. Jag har skickat några objektiv till Leica för service och är mycket, mycket belåten med resultatet. Ett av objektiven kom tillbaka i nyskick.
Peeter Reep
Aktiv medlem
Jag köpte en Leica M246 för något år sedan, där mätsökaren inte var korrekt kalibrerad.Tack. Det är focusen som behöver justeras siktlinjerna är lite off.
Tänkte först skicka den till Leica i Wetzlar, men då skulle jag behöva vara utan den under en tid, vilket jag inte ville.
Bokade tid för service hos Leica och köpte en flygbiljett till Frankfurt, samt en tågbiljett från Frankfurt till Wetzlar.
Dom servade min kamera medans jag var i Wetzlar. Tog ett par timmar om jag inte minns fel.
Dom tog inget betalt för servicen heller.
Nu hade det ju förstås varit smidigare att skicka kameran, men dels hade det tagit ganska lång tid att få tillbaka den, samt att jag då inte hade fått se Wetzlar.
Analoga kameror i Stockholm är annars utmärkta. Och på en analog Leica är förmodligen inte fokus lika kritiskt som på en digital Leica.