Annons

Leica-del?

Produkter
(logga in för att koppla)

davor

Aktiv medlem
Saknas det inte en Leica-del under teknikfrågor-sektionen? I och försig så har det inte hoppat upp så värst många Leica-frågor, mer än under gatufototråden än. Men det kanske beror på att folk inte riktigt vet VAR de ska fråga?

Med tanke på hur många människor på FS som äger leicor eller voigtländers så finns nog ett behov av ett sådant forum.

Med tanke på det enorma övertag D-kamerorna har idag så kan jag aldrif tro att leica frågor skulle vara så omfattande att inte tex "fritt forum" skulle kunna räcka?

Pshh, vad har ev. övertag med saken att göra? Gamla (och nya, kanske) mätsökare är kul(t)! :)

Men jag tycker det skall vara en mätsökarkamera-del och inte en Leica-del - mina FED:ar, Zorki:ar och min Canon känner sig förfördelade..

/Anders - Leica-lös

andgi skrev:
Pshh, vad har ev. övertag med saken att göra? Gamla (och nya, kanske) mätsökare är kul(t)! :)

Men jag tycker det skall vara en mätsökarkamera-del och inte en Leica-del - mina FED:ar, Zorki:ar och min Canon känner sig förfördelade..

/Anders - Leica-lös

Jag menade inte i negativt syfte, snarare att det är en så liten del idag som fotograferar analogt att då kan ju dom befintliga pooler kanske räcka.. Skulle intresset vara stort med mätsökarkameror så hadde det nog visat sig tidigare... eller?

Kalle_B skrev:
Jag menade inte i negativt syfte, snarare att det är en så liten del idag som fotograferar analogt att då kan ju dom befintliga pooler kanske räcka.. Skulle intresset vara stort med mätsökarkameror så hadde det nog visat sig tidigare... eller?

Jag tror att frågan gäller en underavdelning i teknikforumet, vilket jag tycker är en bra ide. I fritt forum så är det IMM (större) risk att ev. mätsökartrådar spårar ur. Dessutom så riskerar de att försvinna i mängden. Med ett eget delforum får man en mer lättsökt informationskälla.

/Anders

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto