Tommy_H
Avslutat medlemskap
Om jag har förstått det hela rätt så var det inte helt ovanligt att man redan från 1930-talet lät modifiera/uppgradera sin kamera i takt med att Leica utvecklade och implementerade nya funktioner i nya modeller. Jag köpte för några veckor sedan just en, såvitt jag förstår, uppdaterad Leica. Serienummret säger mig att det är en Leica 1 från 1930. Den inbyggda mätsökaren säger mig att den är uppgraderad till en Leica ii och blixtsynkanslutningen på baksidan kan inte ha tillförts förrän efter andra världskrigets slut. Objektivet saknar serienummer och det säger kanske att det ursprungligen var samma optik som i kamerans originalutförande 1930 var fast monterat på kameran?
Finns det någon med kunskap som kan bekräfta, avfärda eller tillägga något så vore det himla kul?
Ps. Jag har för mig att jag någongång någonstans har läst att just 50 /f3.5 Elmar ska vara ganska enkel att plocka isär och göra rent. Vem kan rekommenderas?
/Tommy
Finns det någon med kunskap som kan bekräfta, avfärda eller tillägga något så vore det himla kul?
Ps. Jag har för mig att jag någongång någonstans har läst att just 50 /f3.5 Elmar ska vara ganska enkel att plocka isär och göra rent. Vem kan rekommenderas?
/Tommy