Annons

Ledig tid i Athen...

Produkter
(logga in för att koppla)

Paltkungen

Medlem
Kommer att åka på tjänsteresa till Athen kommande lördag och får en heldag plus förhoppningsvis några eftermiddagar/kvällar lediga och hoppas då kunna fota mig runt lite!

Eftersom jag aldrig tidigare varit i Athen, inte är så påläst på staden och inte heller kommer att ha så väldigt mycket tid på plats så tänkte jag kolla här på forumet om det är någon som har några erfarenheter och tips att dela med sig utav!
Kommer att bo relativt nära Akropolis så det känns helt givet att besöka men vad mer?

Vet inte om detta egentligen är en "dum" fråga eftersom det kanske finns precis hur mycket som helst att hitta överallt men jag skulle uppskatta att höra vad har just Du har hittat för guldställe.

Du ska naturligtvis strosa i Plaka, den gamla stadsdelen vid foten av Akropolisklippan. Skaffa en karta över Athen, det finns flera där man lagt in sevärda historiska platser och byggnader. Det stora museet (Nationalmuseet) är klart sevärt, men är kanske inte öppet på kvällarna. Ta dej upp på Filipapu Hill (reservation för stavningen)för att få en överblick över Akropolisklippan. Det var därifrån om Königsmark på 1680-talet sköt sönder turkarnas krutförråd i Pallastemplet på Akropolisklippan om jag minns rätt.

Tack för de snabba tipsen, ös gärna på med mer ni som har! :)

Plaka har jag blivit tipsad om av en kollega som också ska med - främst då för restauranger/pubar vilket inte får missas! Ska försöka hitta åt stället du tipsar om Patrick, verkar som en mysig pub - bara grejen att man köpa Ouzu i aluminiumbehållare kan ju göra det värt ett besök! ;-)

Kul att du verkar tycka om stället, jag är helt övertygad att du kommera tt tycka stället är hur coolt som helst.
Ha en trevlig resa

Patrick.Z skrev:
Kul att du verkar tycka om stället, jag är helt övertygad att du kommera tt tycka stället är hur coolt som helst.
Ha en trevlig resa

Gick förbi stället snabbt igårkväll men hann i alla fall in och testa den egengjorda Brettos-Ouzon tappad från stora ek(?)fat. Smaskigt gott och även om vi inte var där inne länge och "känna efter" så verkade stämningen väldigt trevlig! Häftig dekoration med alla upplysta flaskor på väggen!
Blir nog en repris efter middagen ikväll. Tack för tipset!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar