Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

LCD Viewer + glasögon funkar dåligt!

Produkter
(logga in för att koppla)

Anders P Hansson

Aktiv medlem
Fler än jag som är glasögonbärare inte får bra bild, skärpa med en LCD Viewer ? Idag testa jag en Seagull II hos Scandinavianphoto och den kändes lite bättre men inte optimal. Lite trist nu när jag även vill filma men det får väl bli med bara lcd skärmen.

Du kan väl ställa in dioptern på en Seagull (Är väl en Zacuto Z-finderkopia mer eller mindre)? Annars finns det en hel del lösningar, som att typ limma dit en egen diopter.

Rekommenderar att du svänger in på sidor som är betydligt längre i hdslr-filmandet än fotosidan, typ cinema5d, dvxuser etc. Där finns det folk som har alla sorters lösningar.

Hej, tack för tipset, tror jag har hittat en bra lösning!

Du kan väl ställa in dioptern på en Seagull (Är väl en Zacuto Z-finderkopia mer eller mindre)? Annars finns det en hel del lösningar, som att typ limma dit en egen diopter.

Rekommenderar att du svänger in på sidor som är betydligt längre i hdslr-filmandet än fotosidan, typ cinema5d, dvxuser etc. Där finns det folk som har alla sorters lösningar.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar