Annons

LCD-skydd

Produkter
(logga in för att koppla)

P.Elfquist

Medlem
Tjolahopp!
Har nu äntligen införskaffat mig en digital systemkamera... fasiken vad roligt det är...
Jag är väldigt imponerad av min lilla Nikon D40 som tar suveräna bilder, men jag skulle vilja ha ett display-skydd. Har läst dom trådar som finns i ämnet men skulle vilja ha lite mera tips. Vissa har lätt avtagbara medans andra klistrar dit sina skydd... men hur är det då man tar bort dom? Vore kul om man kunde få lite flera ideér innan man börjar uppfinna hjulet...
(vet någon hur behandlad LCD displayen som redan sitter där idag är, DVS behöver man ett skydd verkligen om den nu eventuellt tål en del kanske?)

Tack på förhand

/Petter
 
Jag tappade bort skyddet till min Nikon ganska kvickt och har inte saknat det...

Displayen duger ändå inte till att bedöma bildkvalitén, så om den är i nyskick eller bara "hyfsad" kan ju kvitta.

Använd grejorna, och se till att köra slut på dem ungefär lagom tills de är föråldrade i alla fall! :)

Har du förresten verkligen sökt i forum innan du startade den här tråden? "displayskydd" ger 38 träffar, "skyddsfolie" 3 träffar, "LCD AND skydd" ger 37 träffar.
 
Se där ja....

Ska in och kika på det ni skriver... Ja man måste variera sig i sökningen märker jag, för då ploppar det oftast upp lite mera :)

Man får tacka!!
 
Bestämde mig tillslut

Det blev ett skydd från screenguard.
Skulle precis fästa skyddet efter noggran putsning av displayen, när vår Katt Nalle flög förbi och skyddet hamnade på golvet. Skyddet har ju en "kletig" sida så jag fruktade det värsta trots att det står Re-Usable... men efter några tvättar med lite tvål och vatten samt en torkning fri från dammpartiklar blev det som nytt igen och fäste väldigt fint. Skulle såhär i efterhand velat klippa till skyddet själv då passformen inte var jätte exakt, men va sjutton...
Har även kikat på Made Camera Armor som e jättefula, men kan nog vara praktiska på fältet....

Ha det...

/Petter
 
Re: Bestämde mig tillslut

P.Elfquist skrev:
Det blev ett skydd från screenguard.
Skulle precis fästa skyddet efter noggran putsning av displayen, när vår Katt Nalle flög förbi och skyddet hamnade på golvet. Skyddet har ju en "kletig" sida så jag fruktade det värsta trots att det står Re-Usable... men efter några tvättar med lite tvål och vatten samt en torkning fri från dammpartiklar blev det som nytt igen och fäste väldigt fint. Skulle såhär i efterhand velat klippa till skyddet själv då passformen inte var jätte exakt, men va sjutton...
Har även kikat på Made Camera Armor som e jättefula, men kan nog vara praktiska på fältet....

Ha det...

/Petter

Jag vet inte, men har du vekligen fått till rätt kamera? Själv har jag beställt till flera olika produkter och dom har passat typ "like a glove"
Bla. då min 20D som näst intill omöjligt att se att det sitter screenguard på, både bak och uppe på lcd:n.

/janne
 
Nix... det stod D40 på förpackningen... Nu ska man ju inte överdriva felmarginalerna, men helt rätt var det inte. Hade jag klippt själv så hade det blivit jämnare och inte alls synts. Hur som helst så är lösningen suverän då det sitter bra.

/Petter
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.