Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

LCD-skydd

Produkter
(logga in för att koppla)
Den verkar finnas på Ebay, det lär nog vara det smidigaste alternativet.
Annars brukar displayerna nästan aldrig bli repiga, kamerahuset är mycket mer utsatt.

Lcd-skydd känner jag inget behov av om den inte är bra för näsavtryck. Behandlingen på lcd-skärmen på 550d är ju hopplös...blir ju lila avtryck som ser helt galet ut.
Repmässigt ser jag inget behov....huset i sig är repigt men inte en enda repa på displayen.
Och jo, jag tvättar näsan :) Och jag har inte fet hy ha ha...skärmen är bara extremt avslöjande för fläckar.

Avverkat några olika skyddsfilmer jag med.
Köpte sen detta: http://fotofyndet.se/product_info.php?cPath=73_74&products_id=5199&osCsid=pnhbq7gonsus61b97ebs1kdnq6

Riktigt nöjd och har nog suttit på snart 1.5 år.

Jag kikade på detta igår, det finns en youtube film om just GGS skyddet, det såg rigtigt fint ut.
Troligtvis så får det bli ett sådant, enda nackdelen är ju om man av någon anledning blir tvunget att ta bort det, det ska vist vara rätt bökigt.

Kompisen köpte nyligen en Canon 7D i Kina och de monterade ett liknande skydd direkt i butiken.

ANNONS