Annons

Layout problem - startsidan

Produkter
(logga in för att koppla)

borealis

Aktiv medlem
Det verkar som om jag har lite problem med visningen av startsidan.

Ibland försvinner "Veckans bild" och "Aktuell bildväljare" från den gråa spalten till höger och hamnar istället i den mittersta spalten, längst ner, efter "Utställningar".

Efter några F5 är den tillbaka på sin ordinarie plats.

Kör XP Pro och IE6.

/Ognjen

Så skall det inte vara och jag gissar att IE6 spökar. Orkar ni uppgradera till IE7 så lär det lösa sig.

Vi kommer i vilket fall kolla på detta.

Jag hade samma problem under början av veckan även i IE7. Men de senaste dagarna har det fungerat utmärkt.

Ok då. Byt till Firefox så lär det lösa sig :)

Närå. Klart det skall funka med alla moderna webbläsare. Vi får kika.

Sen i onsdags eller så har det fungerar jättebra dock så vette tusan vad som hänt innan. Tycker IE7 har varit väldigt solitt här på fotosidan faktiskt.

Ett annat fenomen som jag upptäckte nyss när jag utloggad läste en annan tråd: Tiderna för inläggen förskjuts en timme bakåt när man är utloggad. Loggar man in så ändras tiderna till rätt. Ska det vara så?

Även fast jag bara är vanlig medlem försöker jag besvara din fråga.

Jag gissar att du i din profil har ändrat i vilken tidszon du befiner dig. Bor du i sverige så bör din tidszon just nu vara GMT+2 då vi är i sommartid. Kanske den defaultar till GMT+1 när man är utloggad?

granden- skrev:
Även fast jag bara är vanlig medlem försöker jag besvara din fråga.

Jag gissar att du i din profil har ändrat i vilken tidszon du befiner dig. Bor du i sverige så bör din tidszon just nu vara GMT+2 då vi är i sommartid. Kanske den defaultar till GMT+1 när man är utloggad?

Var i profilen hittar du det? Har aldrig hört talas om det och kan inte hitta något heller. Eller menar du min dators profil?

Efter letande hittar man. Men där står inställt tidszon GMT+1 och något annat alternativ för Sverige finns inte. Vi har väl samma som Köpenhamn? GMT+2 är för östra Europa och det kan ju inte vara den vi ska ha för sommartid, då blir det ju mörkt mycket tidigare på sommaren? Eller räknar jag fel nu?. Och inte ska man väl behöva ändra det här manuellt för sommartid, det ska väl sköta sig självt?

Hur det sköts och sådant vet jag inte. Men GMT+1 är alltid GMT+1 och ändrar aldrig tid. Så de länder som kör med sommartid får då istället räkna sig till nästa tidszon, alltså i vårt fall GMT+2. Fast det är mycket mycket möjligt att detta sköts automatiskt när man väljer GMT+1 då typ alla länder i GMT+1 området kör med sommartid.

Sen kanske den då istället rent av defaultar till GMT när man ej är inloggad.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto