Jolly_Jumper
Aktiv medlem
Jag skaffade en Lastolite HiLite Vinylbakgrund för att kunna plåta helfigur. Trodde det skulle vara lika enkelt att använda som i reklamfilmen. Monteringen gick så där men fungerade till slut. Det stora problemet är att jag inte får släpet att bli vitt. Det blir alltid grått. Jag måste göra nåt galet men jag vet inte vad. Jag har kört med lightbox framifrån (65x65cm och 180x20cm) men om jag vill ha släpet vitt blir antingen ljuset framifrån för starkt eller så blir ljuset från lightboxen för ljust. Jag har löst det i photoshop men det är ju enklare att göra rätt direkt.
Jag har mätt ljuset där modellen står från HiLiten och fått samma värden som från lightboxen. Jag har utgått därifrån och ökat styrkan på HiLite respektive lightboxen men får det inte att blir bra.
Vad kan man göra för att få släpet vitt? Några tips på hur man ska mäta in ljuset?
Tacksam för hjälp.
Jag har mätt ljuset där modellen står från HiLiten och fått samma värden som från lightboxen. Jag har utgått därifrån och ökat styrkan på HiLite respektive lightboxen men får det inte att blir bra.
Vad kan man göra för att få släpet vitt? Några tips på hur man ska mäta in ljuset?
Tacksam för hjälp.