Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lastolite Ezybox Hotshoe Kit 60 cm

Produkter
(logga in för att koppla)

defuncta

Aktiv medlem
Jag har precis köpt ett Lastolite Ezybox Hotshoe Kit 60 cm. Jag har en Canon SpeedLite 430EX II till den, men inbillar mig att den är för klen för den softboxen. Har bara tagit ett par bilder i all hast, men upplever att blixtljuset inte är speciellt starkt även på full effekt.

Kan detta stämma, passar detta kittet bättre till SpeedLite 580EX?

Kan jag få några tipps på hur jag kan använda den?

MVH Christian

Vad har du för inställningar på kameran?

Blixten är stark nog för att använda i softboxen. Dock så får du tänka på att boxen passar bäst för halvkroppsporträtt med boxen ganska nära personen. Diffusorn stjäl ca 2 steg i exponeringen.

Men det skall inte vara några problem med den kombinationen.

Vad har du för inställningar på kameran?

Blixten är stark nog för att använda i softboxen. Dock så får du tänka på att boxen passar bäst för halvkroppsporträtt med boxen ganska nära personen. Diffusorn stjäl ca 2 steg i exponeringen.

Men det skall inte vara några problem med den kombinationen.

De var ingen seriös tagning precis, var bara tvungen att testa den lite snabbt, tycker att designen och funktionen är grymt smart iaf.

Hade väl iso 100, F8 och 160 i slutartid..

De var ingen seriös tagning precis, var bara tvungen att testa den lite snabbt, tycker att designen och funktionen är grymt smart iaf.

Hade väl iso 100, F8 och 160 i slutartid..

Absolut, jag tycker att den funkar bra för mig, man måste dock veta om begränsningarna, men det finns ju absoluta fördelar mot tex paraply och för den delen vanlig bouncer.

Testa med lite olika inställningar. Som jag skrev innan: blixten räcker till.

Ingen som har denna hotshoe softboxen som kan visa några exempelbilder och skriva inställningar vid bilden?

Tack för alla svar!

Mvh Christian

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar