Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Laptop och Bridge/Photoshop.

Produkter
(logga in för att koppla)

Dykhjelm

Aktiv medlem
Har slängt ut min stationära dator (långsam) och startat upp med min gamla laptop, Acer Travelmate. Driver den och alla tillbehör via en USB C kabel, bl a en 27" 4k skärm. Mycket smidigt. Men den datorn är för svag (i3 och 8GB) så Bridge/Photoshop är störande slött. Vill nu byta till en ny laptop. En Samsung , Galaxy Book pro - 15,6", med i7, 16 GB och Intel Evo -plattformen och Intel Iris Grafik.
Någon som testat detta med Photoshop eller vet om det kommer att fungera tillfredsställande?
 
Hur gick det? Köpte du den datorn du nämnde,jag har nämligen beställt samma nu och ska använda den till lightroom.
Hade vart kul och höra vad du tyckte.
 
Nej, jag har ännu inte köpt någon ny dator. Samsungen har nog för dåligt inbyggt grafikkort för photoshop. Siktar in mig på Acer Swift X. Den finns i 14 och 16". Men 16" finns inte att köpa på 2 veckor till. Troligen så kommer det nya varianter på Swift X nu i april, med bl a bättre skärmar. Väntar på dom först.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.