Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Laminering på saker
- Trådstartare Lars-Åke
- Start datum
Johan A
Aktiv medlem
Jag vill inte på något sätt vara otrevlig utan istället så hjälpsam jag kan men för det första så betyder laminering, för mig personligen i alla fall, att "gjuta in" exempelvis papper i plastmaterial.
Jag förstår ändå din fråga men kan tyvärr inte påminna mig om att ha hört talas om en sådan produkt. Påstår du att den finns eller ingår det i frågeställningen?
Utskriftsmaterial som sedan kan strykas fast på exempelvis kläder finns men kvaliteten (både beträffande utseende och hållbarhet) är klart begränsad.
Hoppas någon annan kan ge dig bättre svar.
Jag förstår ändå din fråga men kan tyvärr inte påminna mig om att ha hört talas om en sådan produkt. Påstår du att den finns eller ingår det i frågeställningen?
Utskriftsmaterial som sedan kan strykas fast på exempelvis kläder finns men kvaliteten (både beträffande utseende och hållbarhet) är klart begränsad.
Hoppas någon annan kan ge dig bättre svar.
Lars-Åke
Aktiv medlem
Jag har sett att det finns några som lämnar in bilder till en kille som sitter med en dator i köpcentrumet här. Han överför sedan bilden på porslinsmuggar. Jag har svårt att tänka mej att han stoppar in muggen i skrivaren.
Har frågat hur han gör men han vill inget säga. Jag antar att han på något sätt printar ut bilden som han sedan laminerar på porslinsmuggen.
Men det är bara vad jag tror jag är tacksam för upplysningar om detta. Han garanterar att bilden sitter fast livet ut på muggen även om du maskindiskar den.
Har frågat hur han gör men han vill inget säga. Jag antar att han på något sätt printar ut bilden som han sedan laminerar på porslinsmuggen.
Men det är bara vad jag tror jag är tacksam för upplysningar om detta. Han garanterar att bilden sitter fast livet ut på muggen även om du maskindiskar den.
Erik F
Aktiv medlem
lamine´ra verb ;de ;t
Ordled: lam-in-er-ar
Subst.: laminerande, laminering
3 utföra i form av laminat för bättre isolering, hållbarhet e.d.: ;t järn
Bet.nyans: täcka med laminat: ; ett bokomslag
Konstr.: ; ngt
Hist.: sedan 1868
lamina´t subst. ;et, plur. ;, best. plur. ;en
Ordled: lam-in-at-et
3 material av sammanfogade tunna skikt av samma el. olika slag: glasfiberlaminat; plastlaminat
Hist.: sedan 1947; till lat. lamina 'metallskiva, plåt; bräda'; jfr lamé, lamell
Från NEO
Ordled: lam-in-er-ar
Subst.: laminerande, laminering
3 utföra i form av laminat för bättre isolering, hållbarhet e.d.: ;t järn
Bet.nyans: täcka med laminat: ; ett bokomslag
Konstr.: ; ngt
Hist.: sedan 1868
lamina´t subst. ;et, plur. ;, best. plur. ;en
Ordled: lam-in-at-et
3 material av sammanfogade tunna skikt av samma el. olika slag: glasfiberlaminat; plastlaminat
Hist.: sedan 1947; till lat. lamina 'metallskiva, plåt; bräda'; jfr lamé, lamell
Från NEO
Smajly
Aktiv medlem
Visste att jag sett någon som behövde detta.. Nu har jag hittat min länk till en amerikansk affär som har ALLT i skrivarpapper och dyliga tillbehör.
http://www.papilio.com/
http://www.papilio.com/