Annons

Laga trasig popupblixt på Z1 (var "aaaahhhhrrrrggg...")

Produkter
(logga in för att koppla)

sanla73

Aktiv medlem
aaaahhhhrrrrggg...

Hade en kille hemma som skulle köpa min gamla Z1:a. Höll på att visa honom tillbehören när kattskrället kommer och drar i kameraremmen så den faller i parketten...
Den funkar att ta bilder med iaf men nånting har hänt med ena sidan av blixten som man fäller upp. När man fäller upp den så blir den inte uppe. Det känns som att den hoppat ur läget på ena sidan. Eller så har nån liten bit lossnat men jag hittar inget på golvet.
Nån som varit med om nåt liknande och vet om det går att laga och hur dyrt det blir? Kanske bättre att sälja den till nån som redan har en extern blixt att sätta på för det finns det möjlighet till.
Jag har ju en drulleförsäkring men självrisken är 1500 och jag köpte den begagnad själv. Så jag får väl knappt ut nåt..

Sandra
 
Jag hade kontaktat Minolta för att höra vad dom vill ha för att titta på den, alternativt be någon händig och kunnig som du känner att skruva i sär den. Det låter som något hoppat ur läge eller ligger löst i kameran (om du inte hittade biten på golvet).

Kan ändå inte låta bli att le i eländet, fick mig att tänka på stackaren i denna tråd: http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=41290
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.