Annons

laga blixten eller skaffa ny

Produkter
(logga in för att koppla)

yracer

Medlem
hej
Vore bra om någon skulle kunna svara på vad det kan kostar att laga en blixt sb-910. Trilla med kameran så blixten gick av precis ovanför fäste,t ser ut som att det går att byta lås delen, gick av vid skruvarna och alla kablar klarade sig eftersom det sitter en kontakt som åkte ur.. Blixten Var bara en månad gammal :(
vore tacksam om någon visste tror fler råkat ut för detta...

Jag tror att den är avsedd för att gå av där och att den går att laga rätt enkelt just därför!

Men du får nog skicka in den till Nikon, då får du ett kostnadsförslag och om det inte lönar sig att laga skrotar de den för dig.

Jag har läst trådar i ämnet.
Då ville man hitta material till att laga en äldre blixt.
CaNikon var svindyrt.
Det fanns ngn sida på nätet o reparationssatsen kostade inte speciellt mycket.
Gör lite sökningar efter tråden eller hoppas att ngn med bättre minne svarar dig.

Jag har läst trådar i ämnet.
Då ville man hitta material till att laga en äldre blixt.
CaNikon var svindyrt.
Det fanns ngn sida på nätet o reparationssatsen kostade inte speciellt mycket.
Gör lite sökningar efter tråden eller hoppas att ngn med bättre minne svarar dig.

blixten kostar billigaste i Sverige 3500:- och är enligt TS bara 1 månad gammal. först hade jag skickat den till Nikon, är det sen för dyrt, ta tillbaka den och betala dom 600:- dom tar i frakt och undersökningsavgift, sen kan han göra vad han vill med den.

Att be någon skrota sin garanti är väl inte det bästa direkt, och inga företag ger garantier om inte produkten lagats av deras egna godkända verkstäder, så ej heller Nikon. och reklamationsrätten stryker också om den varit skruvat i av icke Nikon godkänt personal.

ANNONS