Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Laddare till Nikon D1

Produkter
(logga in för att koppla)

victorenglund

Ny medlem
Hej!

Jag är en glad amatör som fått tag i ett Nikon D1 kamerahus till ett riktigt bra pris!

Men... ägaren har ingen laddare till kamera. Hur det nu hände vet jag inte men min fråga är:

1) var kan man få tag i en laddare till Nikons EN-4 eller motsvarande från andra tillverkare.

2) jag läste någonstans på en amerikansk sida att man kunde köpa andra batteriladdare, ej orginal, för en billig peng. Är detta sant och vart kan man få tag på ett i så fall?
 
Hej!
1) var kan man få tag i en laddare till Nikons EN-4 eller motsvarande från andra tillverkare.

2) jag läste någonstans på en amerikansk sida att man kunde köpa andra batteriladdare, ej orginal, för en billig peng. Är detta sant och vart kan man få tag på ett i så fall?

På Ebay.com och även .De borde det finnas använda mh-16 laddare. Kanske finns fler kompatibla modeller.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.