ANNONS
Annons

Ladda ur digitalkamera

Produkter
(logga in för att koppla)

Armitage

Aktiv medlem
Hej!

Ska vara runt om i Sydamerika i sommar och fota mycket. Sitter på ett 2 gigabyte minneskort som jag klarar mig nån vecka i taget med, men måste få det urladdat då och då.
Funderar då på om det kan gå att få ladda ur det och bränna ner bilderna på cd på t.ex. internet caféer.

Kan det fungera tro? Andra förslag?

Har själv en X-drive för det ändamålet. Det är en bärbar, laddbar hårddisk på 40Gb som väger 460 gram och väskan mäter 170x105x65. (Cirka).

Det finns rätt många liknande av olika fabrikat.

Tror inte att du kan plugga in USM prylar på ett cybercafé.

gå in på en fotoaffär å bränn på cd :)

iallafall ska de nog gå på dom flesta

Finns som sagt flera olika typer av bärbara saker som du kan ladda över bilderna i, allt från mp3 spelare, till multimediaspelare och till rena fotohårddiskar som är till just för ditt ändåmål.

nått sånt här kanske är billigare och smidigare än att leta upp et internetcafe mitt i skogen

http://www.cyberphoto.se/digital/pc200.php

själv har jag en Imagetank G2 OTG, 80 GB, inget jag rekomenderar om du har brottom att tömma över bilderna.
men kommer du ha mer än en sorts minneskorttyp med dig är den riktigt bra! du kan kopla in kameran genom USBkabeln! det var verkligen guld när jag och några kompisar var i sydafrika, sex olika kameror gör det lite besvärligt att hitta adapetrs till alla minnestyper.
sen har den ganska dålig batteritid också, men det är nog mer regel än undantag på sånna.

Lycka till med resan!

Reste runt i civiliserade Scotland förra veckan och alla fotoaffärer kunde göra CD av .jpg filer men ingen kunde göra CD med RAW-filer (.nef).

Dystert med tanke på att de säljer kameror som lagrar raw-filer.

Kolla CDn innan du raderar!!

Lycka till
/nic

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar