Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ladda ner Lightroom 5 uppgradering

Produkter
(logga in för att koppla)

gatosi

Aktiv medlem
Hej!
Någon som har ett tips om hur man laddar ner LR5 UTAN att råka bli Creative Cloud-kund? Jag hade för mig att det gick. Men när man följer Adobes instruktioner så har man vips blivit CC-kund utan ens vilja det. Hur kommer jag ur det här? Har inte laddat ner själva LR5 än. Men jag vill ha det på riktigt. Det var ju det jag betalade för. Inte något abonnemang inte!
Och så finns det inte ens någon möjlighet att mejla till någon hos deras kundsupport.

Snälla, har någon en länk där man kan ladda ner LR5 så man verkligen HAR det? Som sagt, det var det jag köpte. Men en länk får man inte av adobe, de länkar bara till CC.

Och gör det nåt att jag har fått det där CC-välkommensmejl så länge jag inte har laddat ner nåt? Jag vill inte hamna i någon månadsavgift.

/Katja

Jaha, nu var halva tråden borta....
Det har löst sig, tack.
Fast hur svårt kan det vara för adobe att fixa en navigering på sin sida så att man slipper googla...?
Det var mitt slutord. Nu lägger jag min energi på att få programmet att fungera.

Katja,
om du går in på Adobes svenska sida www.adobe.com/se och skrollar ner till botten, så hittar du länken "Nedladdningar". Klicka på den, så kommer du till en sida som heter "Hämtningsbara filer från Adobe". Klicka på "Uppdateringar", så kommer du till sidan "Produktuppdateringar". I blickfånget ser du nu en grå ruta som heter "Viktiga uppdateringar" och som nummer två ligger länkarna till Lightroom 5.5. Samma länk finns dessutom längre ner under den alfabetiska förteckningen, där du dessutom kan ladda ner tidigare versioner av Lightroom, om nu det skulle vara av intresse.

Om man nu inte lyckas hitta denna, i mitt tycke synnerligen enkla väg till nedladdning av olika Adobe produkter, så kan man naturligtvis också googla. Eftersom jag tyckte att du gnällde i onödan på Adobe bara för att du inte lyckades hitta länkarna, skrev jag "Hur svårt kan det vara?". Uppenbarligen triggade detta kommentarer från andra på FS, som i vanlig svensk ordning kände sig kränkta av hur andra uttrycker sig, och triggade också moderatorn att gå in och radera i mitt inlägg. Ungefär som att om moderatorn känner sig kränkt av färgen blå, så går han helt enkelt in och beskär mina bilder som innehåller blå himmel. Man kan ju undra vem som blir mest kränkt.

Hur som, om du blev kränkt av att jag frågade hur svårt det kan vara att googla fram länkarna om man inte hittar dem på Adobe's hemsida, så ber jag om ursäkt. Det var inte min avsikt att såra dig.

För dem av er som letar efter nedladdningslänkar till Photoshop CS6, så finns de under "Annat material för nedladdning" på sidan "Produktuppdateringar".

Jag fick igår problem med min andradator. Creative Cloud appen vägrade starta och fick den gick inte att avinstallera. Provade att avinstaller/installera ett 10-tal gånger med ett antal återstarter och fräscha nedladdningar från Adobe och plötsligt bara funkade det.

Vet inte om det är så himla självklart att man ska gå in att söka efter uppdateringar om man vill köpa en ny icke CC ansluten licens. När jag googlade åt en bekant hittade jag bara uppdateringar till befintliga installationer. Det gick dock bra att lägga en sådan i kundvagnen och sedan editera posten där till att bli en ny licens.

Adobe gör verkligen allt för att få folk inte ska hitta det och istället börja betala månads. Betvivlar att vi kommer att vi kommer att få se någon LR6 under vettig licensform.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto