Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ladda ner fler bildstilar till 30D?

Produkter
(logga in för att koppla)

Slowfinger

Aktiv medlem
Tänkte ladda ner ett par ytterligare bildstilar till min 30D eftersom jag läste om det på Rob Galbraiths hemsida. Men det verkar som om det krävs speciella filer för 30D - de som finns verkar bara gjorda för 5D och EOS 1D.

Jag försökte förresten att koppla in 30D på datorns USB och välja "Canon camera window" där installationen av bildstilen ska ske men fick ett felmeddelande "Canon camera window is not compatible with the detected camera".

Verkar skumt att den medföljande mjukvaran inte stödjer kameran fullt ut.

Länk till nedladdningsbara bildstilar:

http://photoworkshop.com/canon/picturestyle/file/index.html

(Det fungerar utmärkt att ladda in bildstilarna i DPP och använda dem där och eftersom jag nästan alltid kör råformat är det inget stort problem, men någon kanske har en förklaring ändå)
 
Senast ändrad:
Jag får upp samma felmeddelande, fast med 5D.. har du löst problemet? Hur gjorde du? Jag har ställt in kommunikation till PC, i menyn på kameran.. men progget Camera Window vill inte starta på PC'n..
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.