Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ladda 120 film?

Produkter
(logga in för att koppla)

honkan

Aktiv medlem
Har idag laddat min första 120 film i en gammal TLR som jag ropade hem på auktion, mitt problem är att i kameran finns det två röda markeringar som jag antog skulle motsvaras av ett par likadana på filmen (Ilford fp4) men det fanns inga som jag kunde se. därför är jag lite osäker på hur långt jag skall dra innan jag stänger bakstycket. Kameran är en Airflex twin lens reflex om det kan hjälpa.

Mats.

Jag startade en tråd i går. Min fråga var i och för sig på en betydligt lägre nivå än din men jag tror nog du kan hitta svar där.
/Lotta

PS. Ska jag sälja M645 till någon annan nu? DS

Lotta!

Nej för 17 :), den här köpte jag för det facila priset av 205kr mest på skoj, sedan visade det sig att den faktiskt är kapabel till shyssta bilder. M645 står kvar om du själv vill.

Mats.

Du kanske vet svaret vid det här laget. Du drar fram filmen tills pilarna som pekar utåt på skyddspappret pekar på de röda markeringarna i kameran. Du stänger kameran och drar fram filmen som då stannar på ruta 1.

Airesflex är delvis kopierad av Rolleicord III.

Tackar ödmjukast för tråden. Hjälpte mig att ladda mitt A12 magasin på några minuter. Så nu ska man kunna börja fota på allvar!

Mvh
Bengt

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar