Annons

labbet slarvade bort min film

Produkter
(logga in för att koppla)

Marklund

Medlem
Hej
Det är så att jag lämnade in en 36 rulle + ett negativ på min favorit bild för förstoring på ett Fujifoto center, men när jag sedan skulle hämta ut det (en vecka efter det att jag igentligen skulle hämtat ut det) så hittade de inte det jag hade lämnat in. Först försökte de säga att jag redan hade hämtat ut film + försoring men då jag hade kvittot så kunde de inte säga så mycket Så då sa de att de inte hade fått filmen från labbet ännu. Händer det ofta att fujilabbet (vilket det nu är) är över en vecka sen med leveransen?
På kundkvittot står det att "Skadad eller förkommen film ersätts enligt praxis inom fotolaborationsbranschen" Är det någon som vet vad det innebär eller vart man kan få tag på information om det?

Tack på förhand
/c.marklund

Försvunnen film brukar ersättas med en ny rulle film.

Jag vet inte hur rutinerna är idag, slutade på fotolab för 15 år sedan, men efterbeställningar och förstoringar kan tid. Oftast försvann inte filmerna på den tiden utan de hamnade i en hög som någon glömt.

Förhoppningsvis så fick du hämtningstid för framkallning och inte för förstoringen.

Min erfarenhet äratt fotohandlarna var rätt tuffa om vi missat någon film i en leverans. Om inte din är det så ta reda på vilket lab, Ånge, Malmö eller ?, som filmen skickas till och ring direkt till labbets kundtjänst/ produktionsansvarig.

Efterbeställningar från Fujifotolabb brukar ta längre tid, i somras fick jag vänta i 3 veckor på en efterbeställning.
På kvittot står väl fotopåsnummret, så ta och ring till Fuji och där kan dom söka efter paket.
Lycka till!

/Mvh Wix3m

På senare tid så har Fujilabbet i Skärholmen haft stora problem med förstoringar, speciellt från aps.

Praxis när en rulle försvinner eller blir förstörd är att labbet bjussar på framkallningen och 2 rulla superia 200.

wix3m skrev:
Efterbeställningar från Fujifotolabb brukar ta längre tid, i somras fick jag vänta i 3 veckor på en efterbeställning.
På kvittot står väl fotopåsnummret, så ta och ring till Fuji och där kan dom söka efter paket.
Lycka till!

/Mvh Wix3m

Fuji ser bara ordrar som är skickade ifrån dem i sitt system. Mao. så ser de inte order som är bortslarvade hos dem.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar