Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Labb för framkallning?
- Trådstartare voitcanon
- Start datum
Erik Schalin
Aktiv medlem
Proffskopia
Lokal fotoklubb
Lokal fotoklubb
stigfredrik
Aktiv medlem
Team Framkallning lämnar jag till, mycket nöjd. Han tar inte diafilm dock.
Erik Schalin
Aktiv medlem
Sen har vi en gammal räv här på FS som har ett labb.... Kommer inte på hans namn...
Men han kan garanterat.
Ngn som kan fylla i namnet?
Men han kan garanterat.
Erik Schalin
Aktiv medlem
Egentligen vilket snabblabb som helst
voitcanon
Aktiv medlem
Egentligen vilket snabblabb som helst
Ja men vilka finns som man kan posta till som har rimligt pris? Bor i norrköping och vad jag vet finns det inga labb kvar här :/
Erik Schalin
Aktiv medlem
Rimligt! Vad är det? Det är väl vad det kostar?
stigfredrik
Aktiv medlem
Men om man vill få negativerna skannade? Jag gav upp efter att se skannade filerna jag fick ifrån Crimson förra gången.
Var kan man få framkallning och skanning av någorlunda bra kvalitet till ett någorlunda rimligt pris?
Jag tror inte det finns tyvärr. Till rimligt pris alltså.
Jag har även goda erfarenheter av Diabolaget, men små filer och dyrt. Går säkert få större filer men jag bara utgår från att det kostar mer.
Kalli
Aktiv medlem
Jag tror inte det finns tyvärr. Till rimligt pris alltså.
Jag har även goda erfarenheter av Diabolaget, men små filer och dyrt. Går säkert få större filer men jag bara utgår från att det kostar mer.
Diabolaget är i alla fall billigare än Crimson. Bildfilerna är dock mindre, men jag kan klara mig med 6MB tror jag. Får helt enkelt skanna själv om jag behöver högupplösta bildfiler.
Om bildfilerna från Diabolaget ser bra ut kan jag tänka mig att skicka ett par rullar dit för att prova. Någon som har erfarenhet av både Crimson och Diabolaget vad gäller skanning?
P.S. Börjar få dåligt samvete över att ha hakat på den här tråden istället för att starta en ny speciellt för skanning. Kanske bättre att jag startar än ny.
Erik Schalin
Aktiv medlem
Nej Det är inte OTP.S. Börjar få dåligt samvete över att ha hakat på den här tråden istället för att starta en ny speciellt för skanning. Kanske bättre att jag startar än ny.
Johan_Lindgren
Aktiv medlem
Sen har vi en gammal räv här på FS som har ett labb.... Kommer inte på hans namn...
Men han kan garanterat.
Om det var Rolf (enbrabild.se) du tänkte på så har han slutat med det nu.
Johan_Lindgren
Aktiv medlem
Jag har förövrigt också hört positivt om teamframkallning!
Erik Schalin
Aktiv medlem
Japp. Rolf heter han.Om det var Rolf (enbrabild.se) du tänkte på så har han slutat med det nu.
Kalli
Aktiv medlem
Tillbaka till ämnet inget som har tips på något labb förutom crimson som man kan skicka in sin rulle till för framkallning och kopior?
Har du kollat Diabolaget? 160 kronor för framkallning och kopior av 36 bilders 135 rulle. Har inte provat själv, men håller på med att exponera några rullar för att kunna skicka in bland annat dit.
Kanske inte av nytta för många här, men Polyfoto i Borlänge tar 99 kronor för framkallning och skanning av 135 C41. Ska också lämna in ett par rullar där för att se hur det lyckas.