Annons

Labb för framkallning?

Produkter
(logga in för att koppla)

voitcanon

Aktiv medlem
Börjar ju bli färre och färre ställen där man kan lämna in sin film för framkallning och kopiering. Vilka bra labb finns det som man kan skicka in film till idag crimson vet jag men det kostar ju lite väl mycket.

Sen har vi en gammal räv här på FS som har ett labb.... Kommer inte på hans namn...
Men han kan garanterat.
Ngn som kan fylla i namnet?

Men om man vill få negativerna skannade? Jag gav upp efter att se skannade filerna jag fick ifrån Crimson förra gången.

Var kan man få framkallning och skanning av någorlunda bra kvalitet till ett någorlunda rimligt pris?

Men om man vill få negativerna skannade? Jag gav upp efter att se skannade filerna jag fick ifrån Crimson förra gången.

Var kan man få framkallning och skanning av någorlunda bra kvalitet till ett någorlunda rimligt pris?

Jag tror inte det finns tyvärr. Till rimligt pris alltså.

Jag har även goda erfarenheter av Diabolaget, men små filer och dyrt. Går säkert få större filer men jag bara utgår från att det kostar mer.

Jag tror inte det finns tyvärr. Till rimligt pris alltså.

Jag har även goda erfarenheter av Diabolaget, men små filer och dyrt. Går säkert få större filer men jag bara utgår från att det kostar mer.

Diabolaget är i alla fall billigare än Crimson. Bildfilerna är dock mindre, men jag kan klara mig med 6MB tror jag. Får helt enkelt skanna själv om jag behöver högupplösta bildfiler.

Om bildfilerna från Diabolaget ser bra ut kan jag tänka mig att skicka ett par rullar dit för att prova. Någon som har erfarenhet av både Crimson och Diabolaget vad gäller skanning?

P.S. Börjar få dåligt samvete över att ha hakat på den här tråden istället för att starta en ny speciellt för skanning. Kanske bättre att jag startar än ny.

Tillbaka till ämnet inget som har tips på något labb förutom crimson som man kan skicka in sin rulle till för framkallning och kopior?

Tillbaka till ämnet inget som har tips på något labb förutom crimson som man kan skicka in sin rulle till för framkallning och kopior?

Har du kollat Diabolaget? 160 kronor för framkallning och kopior av 36 bilders 135 rulle. Har inte provat själv, men håller på med att exponera några rullar för att kunna skicka in bland annat dit.

Kanske inte av nytta för många här, men Polyfoto i Borlänge tar 99 kronor för framkallning och skanning av 135 C41. Ska också lämna in ett par rullar där för att se hur det lyckas.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar