Annons

Labb för bra pris/prestanda på framkallning+skanning

Produkter
(logga in för att koppla)

knyckis

Ny medlem
Hej,
har efter några år i digitalvärlden lagt vantarna på svärfars Contax 139 med tillhörande Zeiss-optik, allt i perfekt skick, och känner hur det rycker i den gamla filmtarmen. Men jag inser att ska jag få detta att funka så måste jag hitta en bra process för framkallning och digitalisering, annars kommer den fina kameran att ligga på hyllan (och göra min gamla FE2:a sällskap). Att själv digitalisera kommer inte att funka inser jag, så jag letar labb.

Min fråga är alltså vad ni kan rekommendera för framkallningslabb. Jag bor i Stockholm, men finns det mera privärda alternativ per postorder funkar det minst lika bra. Jag behöver inte någon särskilt snabb turnaround, det viktiga är bra pris/prestanda.

Tacksam för alla tips!

//Knyck

PS jag brukade ta dia och planerar fortsätta med det om inte prisdiffen är FÖR stor, men jag är intresserad av både positiv- och negativ-framkallning och skanning.

Hej,
har efter några år i digitalvärlden lagt vantarna på svärfars Contax 139 med tillhörande Zeiss-optik, allt i perfekt skick, och känner hur det rycker i den gamla filmtarmen. Men jag inser att ska jag få detta att funka så måste jag hitta en bra process för framkallning och digitalisering, annars kommer den fina kameran att ligga på hyllan (och göra min gamla FE2:a sällskap). Att själv digitalisera kommer inte att funka inser jag, så jag letar labb.

Min fråga är alltså vad ni kan rekommendera för framkallningslabb. Jag bor i Stockholm, men finns det mera privärda alternativ per postorder funkar det minst lika bra. Jag behöver inte någon särskilt snabb turnaround, det viktiga är bra pris/prestanda.

Tacksam för alla tips!

//Knyck

PS jag brukade ta dia och planerar fortsätta med det om inte prisdiffen är FÖR stor, men jag är intresserad av både positiv- och negativ-framkallning och skanning.

Hej Niklas!
Hoppas att du fått mina aktuella prislista för framkallning m.m .Du är välkommen att kontakta mig om du har några frågor.
Mvh
Rolf
www.enbrabild.se

Mitt studio fremkaller aller formater C41, E6 og Sort/hvitt og trommelscanner filmene. Prisene er nok de laveste i hele scandinavia. Porto fra Sverige til Norge er under 20 kroner.

Du finner mere info her: www.tmax100.com

Jag har tittat till på din hemsida innan.
1: Jag hittar INGEN prislista.
2: Den är enormt svårläst.

Annars är den välinformerad. Lägg upp en prislista som en länkad PDF :)

Hej !
Tack för synpunkter.Inget är så bra utan att det kan göras bättre. För att få en aktuell prislista som pdf-fil så kan man gå in direkt på denna länk -till fotolabb. www.enbrabild.se/fotolabb.html
Anledningen att hemsidan är upplagd som den är just nu är att jag inte enbart sysslar med fotolabb utan även tar fotouppdrag, har utställningar m.m. Så det är svårt att förena allt till den rätta blandningen.

Fotolabb med stort F

Under min aktiva karriär som medicinsk fotograf anlitade jag Crimson Fotolab Stockholm. Färgneg, dia och svartvitt, aldrig problem. Stora posters, inga problem, inte ens om dom var gjorda i fel "format". Digitalisering, inga problem.
Klart att jag nu inte betalade själv, så prisbilden har jag ingen hum om, men kvaliten, den är helt fantastisk. Dessutom personal som vet vad jag menade, när jag knappast ens visste det själv.
Superlab, men som sagt, troligen inte det billigaste. Men då för min del, fick kvalite kosta!

Förutom Crimson finns i Stockholm även Holly Foto som framkallar både C41, s/v och dia. De kan säker ordna digitalisering också.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar