Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lab för sv/v framkallning i Sthlm?

Produkter
(logga in för att koppla)

bolly

Aktiv medlem
Var i sthlm kan jag få ett ok paketpris på framkallning + kopior av sv/v film?

Har lämnat in på odenlab ett par gånger men tycker det är lite väl dyrt, jag kan gärna tänka mig att vänta för att få ett lägre pris men de har inga sådana alternativ.
Har heller inte alltid varit helt nöjd, men kan inte riktigt veta om det är mitt eget eller deras fel :)

Har sett flera rekomendationer av crimson, prolabbet, diabolaget, fotokungen m.fl. för färgneg-framkallning. Har kollat runt på deras hemsidor men kan inte se att de har något bra sv/v paket för vanliga dödliga som jag (dvs icke-proffs utan konto hos dem osv). Diabolaget hade ok paketpriser men kan man bara gå dit och lämna in enstaka filmer?

Nån som har nåt bra tips?

kolla under maskinkopior i prislistan på crimsons hemsida.. där finns ett paketförslag som jag brukar köra på.
Råkopior 8x12 cm inkl framkallning och Internet
120:- (det tillkommer moms oxå)
själva prislistan

jag väljer personligen alltid crimson för mina filmrullar, om det inte är slit å släng-bilder förstås.
crimsons råkopior är suveräna!

Det finns ett bra ställe på Olof Palmes gata som jag fölr tillfället glömt namnet på. De är duktiga på svartvitt och billiga. Tror att de tar 59 kronor för framkallning med karta, och 39 vid kampanj.

froderberg skrev:
Det finns ett bra ställe på Olof Palmes gata som jag fölr tillfället glömt namnet på. De är duktiga på svartvitt och billiga. Tror att de tar 59 kronor för framkallning med karta, och 39 vid kampanj.

fotomax?

Tack för snabba svar!

Ska nog ta och testa crimson då som alla talar så gott om! Missade paketpriserna under maskinkopiesidan. Undrar vad DAX-kopior står för, men det kan jag ju fråga dem själva om jag åker dit.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar