Annons

"L" platta till Benro stativhuvud.

Produkter
(logga in för att koppla)

Sebastian Palm

Aktiv medlem
Hej!

Jag har ett benro stativ, närmare bestämt: A300FN0. (enligt scandinavianphoto)

Nu är jag intresserad av att köpa en "L" platta till min Nikon D2x. eftersom jag känner att den blir för klumpig i vertikal fotografering utan.

Nu undrar jag för det första, har benros kulledshuvuden ett universalt fäste? alltså är det alltid samma "spår"?

och för det andra, kan ni tipsa om vart man kan tänkas hitta en sådan platta? Benros egen hemsida tipsar om ett som endast är 80mm på höjden, min kamera är närmare 150mm så det blir för litet tycker jag..

med vänliga hälsningar
Sebastian

Benor använder Arcakompatibla plattor, precis som t.ex. RRS, Markins, Sunwayfoto och många andra så du behöver inte köpa just en Benro.

Benor använder Arcakompatibla plattor, precis som t.ex. RRS, Markins, Sunwayfoto och många andra så du behöver inte köpa just en Benro.

Okej va bra! Då vet jag iallafall att det finns ett lite bredare utbud. Men kan du ge ett exempel på en ok sådan platta som inte kostar skjortan?

Mvh Sebastian

L-fästen är nästan alltid dyra och jag tror inte det är så lätt att hitta till D2x. Enklast är nog att söka på eBay och dylikt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar