Annons

lös ytterdel på Canon G6-objektiv?!?

Produkter
(logga in för att koppla)

Färg

Ny medlem
Hej!

Jag har en G6 sedan en månad och är nöjd med kameran. Emellertid har jag upptäckt att den yttersta delen med yttersta linsen i objektivet går att rucka på! Är det likadant på alla G6or? Bildkvalitén är är fin, men borde inte detta påverka?!?

Tacksam för hjälp från andra G6-ägare.
/Andreas
 
Jag tänkte skriva om EXAKT samma sak, innan jag såg ditt inlägg. Hela den yttre delen med en lins i går att rucka på ganska ordentligt (köpte en idag).

Ni andra med G6:eek:r, skall det vara så här?
Den inre ringen (som man tar bort för motljusskydd, tror jag det är) glappar också, men den är ju av mindre betydelse.
Andreas, glappar den inre ringen för dig också (alltså den som objektivlocket sitter på) ?

Är medveten om att jag inte kan förvänta mig samma kvalité som jag är van vid, men att en komponent med en lins i skall kunna gå att rucka fram- och tillbaka, känns lite konstigt.
 

Den inre ringen (som man tar bort för motljusskydd, tror jag det är) glappar också, men den är ju av mindre betydelse.
Andreas, glappar den inre ringen för dig också (alltså den som objektivlocket sitter på) ?
[/B]


Hej och tack för svar! Den inre av de två cylindrarna glappar inte för mig. Den sitter som berg. Däremot glappar ringen jag fäster linslocket på något.

Pratade med Canons support under gårdagen och de sa att det var normalt att det glappade lite(!); de trodde inte att det kunde sänka bildkvalitén. Det tror inte jag på.

Andra G6-ägare som har liknande "problem"?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.