Asså.. Jag måste säga att kamera och optikbranschen totalt sett verkar sällsynt kassa på kvalitetskontroll samt se till dom dyra grejorna fungerar som det är tänkt med hög precision. För alla kameror samt optik är dyra. Även startseriegrejorna är ju dyra.. Tusentals samt ofta tiotusen eller tiotusentals kr är många pengar för den stora massan..
Spelar tydligen ingen roll om det handlar om ett dyrt kamerahus från Canon eller en billig highendglugg från treddjepartare. Eller en märkesglugg för överpris från Sony som ändå inte levererar ett skit i förhållande till pris...
Min slutledning säger mig att kameraköparna haft för mycke fokus på försvara sina märken/grejor så märkena har inte behövt skärpa sig..
Jag vet nog ingen konsumentprodukt jag sett där kvalitet verkar sämre än inom foto. Skulle väl vara det sunkiga ljudet dagens hifi samt inspelningar bidrar med i så fall.. DVS riktiga lågvattenmärken det...
oerhört underligt i dessa tider där alla kan direkt se dom dåliga bilderna i 100 % i varenda hem..Så släpper man rena skräpet ändå för dyra pengar.. Eller saker som ramlar isär....Det är snudd att jag lessnar på denna hobby pga sådant skit....