Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lös CD/DVD-läsare...

Produkter
(logga in för att koppla)

Embel

Medlem
Vad kan jag göra åt en lös CD/DVD-läsare på en laptop? Stoppar jag in en skiva så kopplar den inte med datorn, och försöker jag trycka in läsaren den lilla millimetern som fattas så åker den ut igen...
(Har utöver det här haft så mycket problem med den här laptopen att jag funderar på om jag inte ska ta den här lösa läsaren och stoppa den i min stationära istället, vars läsare endast kan läsa DVD men inte bränna.)
Vad kan jag göra?
 
(Har utöver det här haft så mycket problem med den här laptopen att jag funderar på om jag inte ska ta den här lösa läsaren och stoppa den i min stationära istället, vars läsare endast kan läsa DVD men inte bränna.)
Vad kan jag göra?

Precis det du föreslår! Prova att koppla läsaren till din stationära dator, för att kontrollera att den fungerar som den ska. Fungerar den inte där heller, vet du att det är den det är fel på. Eller möjligen en gemensam drivurtin.

Har den fungerat, men slutat, eller har den aldrig fungerat?

Per.
 
Det kanske inte framgick, men läsaren jag pratar om är den som satt i laptopen när den kom. Det är alltså ingen extern jag har köpt till.
Är rätt säker på att läsaren i sig fungerar som den ska, de sista gångerna som den kopplade med datorn så fungerade det att göra det man skulle med cd/dvd-skivor..
 
Nej är det inte en lös/extern läsare så är det nog inte mycket annat man kan göra än att försöka trycka fast den. Är man händig så kan man för all del försöka mecka själv, men att koppla in den i stationära datorn tror jag blir svårt, då de cd-läsare som sitter i laptops är av en annan typ än de man sätter i stationära, och har helt andra kontakter. Tekniskt möjligt är det säkert med någon specialsladd, men varför bry sig när man får en sprillans ny DVD-brännare för några hundringar?
 
ANNONS