Rind
Aktiv medlem
Funderar på att när så kassan tillåter att uppgradera min kamera. Min första tanke var till en modernare långzoomare. Min andra tanke var en systemkamera. Jag är dock bekväm av mig och vet att jag inte tillräckligt ofta kommer att bära med mi en kameraväska med x antal objektiv. Det jag oftast använder är just Zoom. Finns det systenmkameror med objektiv som klar ganska normalt familjefoto samt en gansk hyfsad Zooom? Det är bra om jag inte behöver bära så mycket. Kan vara ok att kameran är lite större men men..behöver jag bära mång objektiv är risk att den blir hemma.
Vad jag vill är att kunna ha med mig kameran lite överallt. Fota hyfsat nära och långt bort (typiskt turistfoto egentligen). Idag kan jag inte lyfta min teknik vid särskilda fototillfällen (blixt, bländare mm mm )vilket skulle kunna vara kul ibland.
Men som sagt bekvämligeht mot resurser jag vet inte riktigt var jag står..
Har någon någon idé för lösning av dett dilemma vore jag tacksam
Vad jag vill är att kunna ha med mig kameran lite överallt. Fota hyfsat nära och långt bort (typiskt turistfoto egentligen). Idag kan jag inte lyfta min teknik vid särskilda fototillfällen (blixt, bländare mm mm )vilket skulle kunna vara kul ibland.
Men som sagt bekvämligeht mot resurser jag vet inte riktigt var jag står..
Har någon någon idé för lösning av dett dilemma vore jag tacksam