Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Låna utrustning

Produkter
(logga in för att koppla)

Jimpawa

Aktiv medlem
Den 18/7 ska jag fota på Stockhom jazz festival, och är i stort behov av att låna ett extra hus + en tele zoom, gärna sigma 70-200mm 2.8 eller liknande brännvid. Modell på huset har inte så stor betydelse egentligen, men helst nikon eller fuji(digitalt, så gärna med ett minneskort).

Jag frågar redan nu då jag inte tycker om att vara ute i sista sekunden.

Stort tack på förhand.

Mvh

Låter riktigt skoj att fota på jazzfestivalen! Hade jag varit lite mer alert hade jag nog också försökt vara där och ansökt om ackreditering. Hade jag bott närmare hade du kunnat låna ett hus av mig. Hoppas det löser sig för dig. I nödfall kan du ju hyra på t ex YFO men det kostar ju en del.
Lycka till iaf!

/D

dJb skrev:
Låter riktigt skoj att fota på jazzfestivalen! Hade jag varit lite mer alert hade jag nog också försökt vara där och ansökt om ackreditering. Hade jag bott närmare hade du kunnat låna ett hus av mig. Hoppas det löser sig för dig. I nödfall kan du ju hyra på t ex YFO men det kostar ju en del.
Lycka till iaf!

/D

Ja det ska bli riktigt skoj, första festivalen också. Lagom spänd och jag vill inte glömma något, Man vill ju göra det så bra som möjligt.

Jo man vill ju inte glömma nåt. Har du kollat på bra jazzbilder och låtit dig inspireras? Ett tips är Guy Le Querrec Fantastiskt bra jazzbilder!

dJb skrev:
Jo man vill ju inte glömma nåt. Har du kollat på bra jazzbilder och låtit dig inspireras? Ett tips är Guy Le Querrec Fantastiskt bra jazzbilder!

Nä, håller faktiskt på och skriver en checklista för att komma ihåg allt.

Tack för länken, ska kolla igenom lite, svartvit har jag sätt tidigare är populärt att använda inom jazz, och även mycket svärta.

Jimpawa skrev:
Nä, håller faktiskt på och skriver en checklista för att komma ihåg allt.

Tack för länken, ska kolla igenom lite, svartvit har jag sätt tidigare är populärt att använda inom jazz, och även mycket svärta.

Det är väl egentligen inte så komplicerat. Känslan är allt! :) Jag gillar ju svartvitt med mycket svärta.. tycker jag ger en tyngd åt, särskilt, jazzbilder. Men fotar du digitalt så är det ju lugnt. Fotade själv en koncert i Boden i går. Det blev några bra bilder jag blev nöjd med. Använde mest korta brännvider från 20mm och som max 105. Står man i "diket" så behöver man nog inte så mycket mer men ett ljusstarkt porträttele kan ju vara bra för att komma nära inpå och isolera motivet från bakgrunden med kort skärpedjup. Du får lägga upp lite bilder sen! Ska bli roligt att se!

dJb skrev:
Det är väl egentligen inte så komplicerat. Känslan är allt! :) Jag gillar ju svartvitt med mycket svärta.. tycker jag ger en tyngd åt, särskilt, jazzbilder. Men fotar du digitalt så är det ju lugnt. Fotade själv en koncert i Boden i går. Det blev några bra bilder jag blev nöjd med. Använde mest korta brännvider från 20mm och som max 105. Står man i "diket" så behöver man nog inte så mycket mer men ett ljusstarkt porträttele kan ju vara bra för att komma nära inpå och isolera motivet från bakgrunden med kort skärpedjup. Du får lägga upp lite bilder sen! Ska bli roligt att se!

Självklart är kännslan allt, har man inte den så är man borta.

Anledningen att jag önskar låna en extra kamera med längre tele är att jag hört att scenen är ganska stor, och jag vill gardera mig. Helst skulle jag köpa ett till hus med ett 70-200mm f2.8, men det har jag tyvärr inte råd med.

Det va mycket inspirerande bilder på sidan, tack.
och bilder kommer ju upp, om jag blir nöjd;)

Jag gör ett sista försök, det finns med andra ord ingen som har lust att låna ut öveer en dag?

ANNONS