Annons

Låna studio

Produkter
(logga in för att koppla)

Da´Russian Stallion

Aktiv medlem
Någon som vet om man kan låna studio någonstans i stockholm? Jag är student på Stockholms universitet, frågade it-supporten där om de hade någons studio, men de hade dom ingen koll på. Ingen som är intresserad av att eventuellt hyra en studio tillsammans? Har ingen koll på kostnader osv men det vore kul med någon som har info.

Eller är man helt körd om man är student? Man har ju knappast råd eller plats att bygga egen.

Det gäller att tänka fritt, en "studio" kan vara var som helst, jag har lånat och hyrt alla möjliga lokaler för studiofoto.

Gymnastiksal är en klassiker, men sen kan du lägga på nerlagt fårstall, modellens kök/ lägenhet olika utrymme i kulturhus och liknade, hotellrum, parkeringshus. Det du måste ha är vindskydd och tak över huvudet (ett gäng plusgrader är bra också så här års)
En bakgrund kan vara en bit tyg från jysk och fästet kan vara silvertejp på en vägg.

Här är ett bildexempel från en av dom här på fotosidan som är mycket duktig på att göra bra resultat med enkla medel.

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/41038.htm?set=mp

Sen kan det vara bra med studioblixtar osv., det kanske du kan hyra/låna av någon i ditt närområde eller köp ett par billiga på kaffebrus. Det går att hyra på YFO och liknande men det kostar en ganska bra slant då.

Ja, det är sant att man kan göra allt med enkla medel. Ett blixtpaket och en bakgrund kostar ju inte så mkt nu för tiden..kanske ska försöka spara ihop till något billigt paket. Finns det några tester på kaffebrus billigaste grejer?

Jag kör på de billigaste paketen från kaffebrus ( 1995:-/st) Jag gillar dem, har två sådana Lite-paket. De är i metall och styrkan kan ställas steglöst och så har de modelleringsljus så man kan se hur ljuset faller.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar